کشف استخوان‌های تزئین‌ شده یک زن در اوکراین

باستان‌شناسان استخوان‌های تزئین‌ شده یک زن اوکراینی را پیدا کرده‌اند که ۴ هزار و ۵۰۰ سال پیش به خاک سپرده شده است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از ساینس آلارت، باستان‌شناسانی که در اوکراین کار می‌کنند موفق به کشف استخوان‌های اسرارآمیزی شده‌اند که با نشانه‌های سیاه رنگی علامت‌گذاری شده‌اند. این استخوان‌ها متعلق به زن جوانی است که ۴ هزار و ۵۰۰ سال پیش به خاک سپرده شده است.

به گفته متخصصان، این تزئینات قبل از دفن جسد زن جوان انجام شده است، تیمی از باستان‌شناسان اوکراینی لهستانی موفق به کشف این استخوان‌های اسرارآمیز شده‌اند. این استخوان‌های تزئین‌ شده متعلق به زنی ۲۵ تا ۳۰ ساله بوده‌اند. محققان در حال مطالعه و بررسی محل تدفین بودند که متوجه الگوهای منظم و متقارن روی استخوان‌ها شدند. روی استخوان‌ آرنج هر دو دست این زن جوان خطوط موازی قابل دیدن است.

کشف استخوان‌های تزئین‌ شده یک زن در اوکراین

در ابتدا محققان گمان کردند که این آثار را حیوانات به جا گذاشته‌اند. اما وقتی استخوان‌ها را به صورت شیمیایی آنالیز کردند، دریافتند که این نشانه‌ها توسط انسان دیگری با استفاده از ماده سیاه رنگی مانند قیر چوب ایجاد شده است (بیشتر بخوانید: باز کردن در تابوت سیاه اسکندریه).

به گفته تیم تحقیقاتی، این اتفاق نه تنها بعد از مرگ این زن بلکه بعد از تجزیه جسدش رخ داده است. به احتمال زیاد قبر این زن جوان چند سال پس از مرگش مجددا باز شده و نشانه‌ها روی استخوان‌های وی کشیده شده است. سپس استخوان‌های وی به ترتیب آناتومیک در قبر قرار داده شده و مجددا دفن شده است.

شگفت‌انگیز است که تزئین استخوان‌ها بعد از مرگ و بعد از فرآیند تجزیه شدن جسد انجام شده است. به گفته تیم تحقیقاتی، این زن جوان فرد مهمی بوده است. مردم او، عشایر چوپان بودند و خانه و کاشانه مشخص و ثابتی نداشتند. تاکنون هیچ استخوان دیگری به این قدمت در سراسر اروپا پیدا نشده است که به روش مشابه ترئین شده باشد (بیشتر بخوانید: جمجمه ای که نشان دهنده ترس رومیان از خون آشام ها است).

مطالب مشابه

نظرات بسته شده است.