آپدیت جدید ویندوز ۱۰ می تواند بگوید که کدام برنامه ها از میکروفون استفاده می کنند

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ می تواند بگوید که کدام یک برنامه ها از میکروفون کامپیوتر شما استفاده می کنند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از تک تایمز، مایکروسافت در حال آزمایش برخی از ویژگیهای حفظ حریم خصوصی و آگاهی از طریق پیش نمایش در ویندوز ۱۰ است. در آپدیت قبلی یک آیکون به قسمت اطلاع رسانی اضافه شده بود که هنگام روشن بودن میکروفون به کاربر پیام میداد. اما در جدیدترین به روزرسانی وقتی روی آیکون کلیک کنید به شما میگوید که چه برنامه ای از میکروفون استفاده می کند.

اگر بیش از یک برنامه از میکروفن شما استفاده کند، آیکون تعداد آنها را به شما نشان خواهد داد. این آپدیت در جهت بهبود حریم خصوصی کاربران است به ویژه آنهایی که نگران استراق سمع هستند. پس از آنکه در آخرین ورژن به روز رسانی را سادتر شده بود، مایکروسافت یک دکمه نارنجی را به سیستم اضافه کرده تا در هنگام نصب به روز رسانی اگر نیاز به راه اندازی مجدد باشد آن را نشان دهد. این به کاربر اجازه می دهد که راه اندازی مجدد را غیرفعال کند.

آپدیت جدید ویندوز 10 می تواند بگوید که کدام برنامه ها از میکروفون استفاده می کنند

مایکروسافت همچنین برای افزایش سرعت ویندوز گزینهای به منوی کاربر اضافه کرده که اجازه میدهد همگام  سازی ساعت را با سرور به صورت دستی انجام دهید. همچنین تنظیمات جستو و کورتانا نیز بهتر شده، به طوری که قسمت فعالیت های اخیر بزرگتر شده و از تم روشن پشتیبانی می کند. این شرکت همچنین گزینه ای به نام To-Do به برنامه ایمیل و تقویم اضافه کرده که کارهای آینده کاربر را به او اطلاع میدهد. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.