بازگرداندن فسیل یخ‌زده کره اسب ۴۰ هزار ساله به زندگی

دانشمندان یک تیم تحقیقاتی قصد دارند با استخراج سلول‌های فسیل یخ‌زده کره اسب ۴۰ هزار ساله این‌ گونه منقرض‌شده را شبیه‌سازی کرده و دوباره به زندگی برگردانند.
 
به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی‌میل، یک تیم تحقیقاتی از دانشمندان کره جنوبی و روسیه از سلول‌های کره اسب یخ‌زده نمونه‌برداری کرده‌اند و قصد دارند این گونه را از طریق شبیه‌سازی مجدداً به زندگی برگردانند. آنها ادعا می‌کنند که این کار اولین گام در مسیر شبیه‌سازی ماموت‌های پشمالو است. این کره اسب متعلق به‌گونه‌ای است که ۴۰ هزار سال پیش منقرض شده‌اند.

گروه تحقیقاتی در آزمایشگاه یاکوتسک سردترین شهر جهان، در حال بررسی لاشه این کره اسب هستند تا سلول‌های زنده در آن پیدا کنند. این کره اسب خز زرد روشنی دارد و برای ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار سال در خاک‌های منجمد سیبری مدفون بوده و به همین دلیل لاشه آن تقریباً صحیح و سالم مانده است.

بازگرداندن فسیل یخ‌زده کره اسب ۴۰ هزار ساله به زندگی

به گفته دانشمندان، این کره اسب در زمان مرگ تقریباً ۲۰ روز سن داشته است. بعد از شستن لاشه این حیوان مشخص شد که یال و دم سیاه‌رنگی داشته است، همچنین یک خط تیره‌رنگ در امتداد ستون فقرات این کره اسب وجود دارد (بیشتر بخوانید: بازگرداندن ببر منقرض شده تاسمانی). 

بافت عضلانی این حیوان آسیبی ندیده و صحیح و سالم باقی مانده است. دانشمندان از این بافت نمونه‌برداری سلولی کردند تا در تحقیقات زیست‌فناوری از آنها استفاده کنند. اگر گروه تحقیقاتی یک سلول زنده در این بافت پیدا کند قادر به شبیه‌سازی این موجود منحصربه‌فرد خواهد شد.

بازگرداندن فسیل یخ‌زده کره اسب ۴۰ هزار ساله به زندگی

محققان معتقدند که شبیه‌سازی این کره اسب راحت‌تر از ماموت‌های پشمالو خواهد بود چرا که شباهت این کره‌ اسب با اسب‌های امروزی بیشتر از شباهت ماموت‌های پشمالو و فیل‌های امروزی است.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.