پروژه ساخت نئوم، شهر هوشمند و ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان وارد فاز اجرایی شد

عربستان سعودی اعضای اصلی پروژه شهری خود موسوم به نئوم را معرفی کرد. این نخستین بار است که فهرست اعضای ۱۹ نفری این پروژه به طور رسمی مشخص می شود.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از سی نت، پروژه شهر هوشمند نئوم از سال گذشته توسط بن سلمان؛ ولیعهد عربستان سعودی مطرح شد. اما ابعاد این پروژه به جز برخی اطلاعات کلی فاش نشده بود.

این پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهری عربستان سعودی قصد دارد بر اساس فناوری های هوشمند، یک شهر مرزی مبادله ای را ایجاد کند. با توجه به جدیدترین پست توییتری این شهر هوشمند، تمامی اعضای ارشد هیئت مدیره را رهبران فناوری جهان و به ویژه مدیران ارشد سیلیکون ولی تشکیل می دهند. برای مثال مارک آندریسن، سرپرست OpenAI، سام آلتمن، مدیر عامل سابق Uber Travis Kalanick و ….

پروژه ساخت نئوم

عربستان سعودی طی سال گذشته روابطی جدی را با مدیران سیلیکون ولی آغاز کرد و حتی بن سلمان با برخی از مهمترین مقامات در هتلی در کالیفرنیا دیدار کرد. از سوی دیگر عربستان روابطی ایده آل با سافت بانک ایجاد کرده و یک سرمایه ۱۰۰ میلیارد دلاری را تقدیم مقامات این غول مخابراتی کرده است. سرمایه ای که احتمالا با ۴۵ میلیارد دلار دیگر تا سال آینده چند برابر خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.