ارتباط دلفین ها و نهنگ های قاتل با تمساح های دوره ژوراسیک

براساس تحقیق جدیدی که اخیرا در مجله پیرج به چاپ رسیده اجداد دلفین ها و نهنگ های قاتل به تمساح های دوره ژوراسیک برمیگردد.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از سایتک دیلی، این تحقیق برمبنای فسیل ۱۸۰ میلیون ساله کروکودیل میباشد که در سال ۱۹۹۶ در مجارستان کشف شده است.  نویسندگان مقاله اعتقاد دارند به علت وجود ستون فقرات بزرگ، این فسیل حلقه گم شده در درخت تکاملی بین دولفین ها و خزندگان ژوراسیک بحساب می آید و یکی از بزرگترین شکارچیان ساحلی در دوره ژوراسیک بوده است.

گونه جدید کشف شده مگیاروسوکس فیتوسی (Magyarosuchus fitosi) نام دارد که نزدیک به پنج متر طول داشت و دارای دندان های بزرگی برای گرفتن طعمه بود. طبق گفته تیم تحقیق این فسیل ویژگی های کلیدی در بدن خود دارد که در دو خانواده متمایز از تمساح های دیرینه دیده می شود (بیشتر بخوانید: کرگدن پشمالوی منقرض شده).

ارتباط دلفین ها و نهنگ های قاتل با تمساح های دوره ژوراسیک

برخی از تمساح های دوران ژوراسیک دارای زره استخوانی در پشت و شکم بوده و اندام های آنها برای راه رفتن بر روی زمین مناسب بود، اما گروه دیگر دم و باله داشته ولی زره ندارند. محققان می گویند که گونه جدید هم زره داشته و هم دارای یک دم است که نشان دهنده که ارتباط بین این دو گروه است.

ارتباط دلفین ها و نهنگ های قاتل با تمساح های دوره ژوراسیک

دکتر مارک یونگ از دانشکده زمین شناسی ادینبرگ می گوید: این فسیل منحصر به فرد نشان میدهد که دلفین ها و نهنگ های قاتل چگونه از تمساح های ۱۸۰ میلیون سال گذشته تکامل یافته اند.

مطالب مشابه

نظرات بسته شده است.