رولز رویس می خواهد رکورد سرعت با هواپیمای الکتریکی را بشکند

شرکت رولزرویس با همکاری زیمنس در حال طراحی یک هواپیمای تمام برقی است که با سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت رکورد سرعت برای هواپیماهای برقی را خواهد شکست. رکورد قبلی در سال ۲۰۱۷ سرعت ۳۳۸ کیلومتر در ساعت است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از نیواطلس، این هواپیما طبق برنامه از سال ۲۰۲۰ پرواز خواهد کرد. این هواپیما بخش از پروژه ACCEL بوده ورهبری نسل سوم هواپیماها را بر عهده خواهد داشت.

فرودگاه گلاسترشیر در خارج از چلتنهام (Cheltenham) انگلستان ممکن است یک فرودگاه محلی به نظر برسد، اما پایه ای برای تلاش های مهندسان، طراحان و متخصصان رول رویس است که در حال ساخت موتور الکتریکی و راه اندازی YASA یک استارتاپ حمل و نقل هوایی الکتریکی است. این هواپیمای تک نفره هواپیماهای الکتریکی را به یک سطح کاملا جدید خواهد برد.

ACCEL به طور جزئی توسط دولت بریتانیا تأمین مالی می شود و در تلاش برای ساخت یک هواپیمای الکتریکی است که با سرعت بیش از ۴۸۲ کیلومتر رکورد سرعت هواپیماهای برقی را بشکند.

رولز رویس می خواهد رکورد سرعت با هواپیمای الکتریکی را بشکند

برای رسیدن به این هدف، تیم رولز رویس بر روی یک باتری ۶۰۰۰ سلولی کار می کند که بنا به ادعای شرکت بیشترین ذخیره کننده انرژی در هواپیماهای الکتریکی است. این باتری نیروی محرکه ۷۵۰ ولت و حداکثر قدرت ۷۵۰ کیلووات را فراهم خواهد کرد، این میزان انرژی به اندازهای است که برق ۲۵۰ خانه را تامین کند. این باتری از طریق سیستم مدیریت حرارتی رادیاتور خنک خواهد شد و با بار کافی مسافت لندن به پاریس را بدون توقف طی خواهد کرد.

بنا به گفته های رولز رویس کلید طراحی این هواپیما فقط یک باتری بزرگ نیست بلکه سیستم خنک کننده از اهمیت زیادی برخوردار است تا از ایجاد گرمای بیش از حد جلوگیری کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.