موش های فضانورد راهی مریخ می شوند

مسافران جدیدترین موشک اسپیس ایکس را گروهی از موش ها تشکیل می دهند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از وییرد، این خبری است که شاید در سایه ارسال ربات هوشمند در موشک فالکون ۹ چندان مورد توجه قرار نگرفت. به نقل از فیوچریزم، مامویت اصلی این موشها در سفر به فضا این است که تشخیص داده شود انسان ها چگونه در فضا زنده می مانند. به ویژه مقصد رویایی انسان ها یعنی مریخ، در این پژوهش مورد توجه است.

این موشها بخشی از مطالعه مرکز بیوتکنولوژی  دانشگاه نورث وسترن هستند. قرار است بخشی از موش ها طی بازه زمانی ۹۰ روزه در مدار زمین وقت بگذرانند در حالی که ۱۰ موش دیگر پس از ۳۰ روز به زمین می رسند (بیشتر بخوانید: تصاویر عنکبوت‌ های مریخ).

پژوهشگران در قالب این پژوهش بررسی می کنند که چگونه فضا بر ریتم های زندگی  روزانه موش ها (فرآیندهای بیولوژیکی که در چرخه ۲۴ ساعته رخ می دهد)، میکروبیوم (باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم هایی که در بدن زندگی می کنند) و سایر فرایندهای فیزیولوژیکی، تاثیر می گذارد.

موش های فضانورد راهی مریخ می شوند

این موسسه پیش از این نیز مطالعاتی را در مورد دوقلوها انجام داده بود، در این پروژه، فضانوردی که اسکات کلی نام داشت مدتی را در فضا گذراند.  حالی که برادر دوقلوی او  مارک روی زمین ماند. ناسا یافته های اولیه این مطالعه را منتشر کرد و اشاره کرد که زمانی که اسکات در فضا گذرانده باعث شده که  ۷ درصد ژن هایش تغییر کند.

جالب است بدانید ۲۰ موش ارسالی به فضا نیز دارای  خواهر و برادرهای همسان  هستند که در یک مرکز تحقیقاتی ناسا روی زمین باقی خواهند ماند.  اگرچه  موش ها و انسان ها به لحاظ بیولوژیکی متفاوت هستند، اما  امید این است که با  تقلید دقیق از شرایط دوقلوهای مذکور نتایج مشابهی به دست آید.

مطالب مشابه

نظرات بسته شده است.