کشف بقایای رومئو و ژولیت عصر برنز

باستان‌شناسان بقایای رومئو و ژولیت عصر برنز را در کنار اسکلت دو اسب پیدا کرده‌اند که در حال حمل ارابه‌ای به سوی زندگی پس از مرگ هستند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی‌میل، باستان‌شناسان یک قبر ۵ هزار ساله‌ را در کاراگاندای قزاقستان یافته اند  که بقایای یک زوج عاشق متعلق به عصر برنز در آن وجود دارد. اسکلت این زوج عاشق در نزدیکی گور دو اسب به خاک سپرده شده است که در حال کشیدن ارابه‌ای از عصر برنز به زندگی پس از مرگ هستند.

اسکلت این دو به پهلو و در نزدیکی هم قرار دارد. مرد مسلح به تیردانی پر از تیر و یک خنجر بوده است و زن دستبندی سبز رنگ به دست داشته که از سنگ‌های نیمه قیمتی ساخته شده است. همچنین یک گردنبند از جنس برنز با سنگی نیمه‌قیمتی و یک گردآویز به گردن داشته است.

کشف بقایای رومئو و ژولیت عصر برنز

همچنین یک ارابه در نزدیکی قبر رومئو و ژولیت عصر برنز پیدا شده که توسط دو اسب کشیده می‌شده است. بقایای این دو اسب نیز در نزدیکی ارابه کشف شده است. دانشمندان معتقدند که این دو اسب برای مراسم تدفین این زوج قربانی شده‌اند و به همراه آنها به خاک سپرده شده‌اند (بیشتر بخوانید: کشف استخوان‌های تزئین‌ شده یک زن در اوکراین).

کشف بقایای رومئو و ژولیت عصر برنز

به گفته تیم تحقیقاتی، احتمال دارد که این مرد متعلق به خانواده‌ای اشرافی از عصر برنز باشد. دور قبر این زوج با سنگ‌های ایستاده احاطه شده است. باوجود این که آرامگاه رومئوی و ژولیت عصر برنز در دوران باستان غارت شده اما استخوان‌های این دو سالم و دست‌نخورده باقی مانده است.

به گفته محققان، مشخص نیست که این دو در زندگی واقعی یک زوج بوده‌اند یا زن و مردی بوده‌اند که همزمان مرده‌اند و در یک قبر قرار داده شده‌اند. به گفته باستان‌شناسان، اسب‌ها پشت به هم دفن شده‌اند اما در حالت کار قربانی شده‌اند تا نشان داده شود که در حال کشیدن ارابه هستند.

کشف بقایای رومئو و ژولیت عصر برنز

دانشمندان سرنیزه‌هایی از جنس سنگ و برنز در گورهای تازه کشف‌شده پیدا کرده‌اند. همچنین ظروف سرامیکی، یک گردن‌آویز از جنس طلا و نوک پیکانی از جنس سنگ نیز در این سایت باستانی کشف شده است.

مطالب مشابه

نظرات بسته شده است.