صید نهنگ جاسوس روسی

اداره محیط زیست نروژ مدعى شد یک نهنگ که احتمالا توسط نیروى دریایی روسیه به ابزار جاسوسی مجهز شده بود را در سواحل قطب شمال به دام انداخته است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از واشنگتن پست، هفته گذشته ماهی گیران نروژی یک یک نهنگ سفیدرنگ (بلوگا) صید کردند که در ابتدا چیزی به نام تهدید امنیت ملی به نظر نمی رسید. اما پس از آنکه نهنگ رفتار غیرعادی از خود نشان داده و شروع به صدمه زدن به قایق نمود، آنها متوجه یک ابزار شدند که به بدن نهنگ بسته شده و بر روی آن تجهیزات سن پترزبورگ نوشته شده بود.

محققان میگویند که این نهنگ میتواند اسلحه یا دوربین ها حمل کند، و باعث گمانه زنیهای جدید در مورد برنامه عملیات ویژه پستانداران دریایی شود که به نظر میرسد نیروی دریایی روسیه طی سالها بر روی آن کار کرده باشد. اگر چه وزارت دفاع روسیه چنین برنامهای را انکار کرده است، همین وزارتخانه در سال ۲۰۱۶ یک آگهی تبلیغاتی برای یافتن ۳ دلفین نر و ۲ دلفین ماده منتشر کرده و مجموعا ۲۴ هزار دلار برای پیدا کردن آنها پیشنهاد کرده بود.

کشف این نهنگ پس از آن روی می‌دهد که روسیه فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف قطب شمال افزایش داده است، اقدامی که نگرانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو و متحدانش را به دنبال داشته است.

صید نهنگ جاسوس روسی

این سه برادر می‌گویند نهنگ جاسوس به این دلیل به سمت قایق آن‌ها رفته است تا از آن‌ها برای خلاص شدن از کمربندی که تجهیزات جاسوسی را از طریق آن به این نهنگ وصل کرده بودند، کمک بخواهد.برخی از ماهیگیران منطقه می‌گویند این نهنگ برای خلاصی از این کمربند به سراغ قایق آن‌ها هم رفته است.

در نهایت یک کارمند شیلات کمربند را از بدن نهنگ باز کرد و نهنگ پس از آن شنا کرده و از ساحل دور شد.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.