ابزار جدید اینستاگرام برای سنجش میزان استفاده از این شبکه اجتماعی

اینستاگرام بخش جدید اضافه می کند تا کاربران زمانی که در طول روز یا هفته در این شبکه اجتماعی صرف میکنند را بدانند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از فون آرنا، به روز رسانی اندروید ۹ Pie یک نسخه بتا از برنامه DigitalWellbeing به این سیستم عامل اضافه می کند که میزان زمانی که مالک دستگاه اندرویدی از یک برنامه خاص استفاده کرده را اندازه گیری می کند. صاحبان iOS نیز برنامه ScreenTime را دارند که با iOS 12 راه اندازی شد و به کاربران هشدار می دهد که روزانه چه مقدار باید ویدئوهای یوتیوب را میبینند و یا از سایر نرم افزارها استفاده کنند. هر دو نرم افزار طوری طراحی شدهاند که میتوانند از استفاده بیش از حد کاربران از یک نرم افزار خاص جلوگیری کنند.

اما حالا بنابه گفته سایت The Verge اینستاگرام ابزاری با نام Your Activity ایجاد کرده که کاربران را قادر می سازد تا از مدت زمانی که کاربران روزانه برای این شبکه اجتماعی صرف میکنند، را بدانند. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا فرستادن نوتیفیکیشن هنگامی که از اینستاگرام استفاده نمی کنند را متوقف کنند. هنگامی که گوشی به روز رسانی جدیدی از اینستاگرام دریافت کند می توان با ضربه زدن در بالای گوشه سمت راست صفحه پروفایل آنرا دریافت کرد. 

ابزار جدید اینستاگرام برای سنجش میزان استفاده از این شبکه اجتماعی

مانند بخش Your time on Facebook در فیسبوک انتظار میرود بخش Your Activity اینستاگرام، گزارشهای ۷ روزه از مدت زمانی که که کاربر در اینستاگرام صرف کرده به والدین ارائه کند. امروزه کاربران وقت زیادی برای فیس بوک یا توییتر صرف می کنند که موجب آسیب روانی به آنها می شود. اما اینستاگرام هنوز به این سطح نرسیده است، از اینرو ساخت چنین ابزاری عاقلانه به نظر میرسد. 

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.