کشف استخوان‌های دو فیل پرنده در ماداگاسکار

دیرینه شناسان استخوان‌های دو فیل پرنده در ماداگاسکار پیدا کرده‌اند که می‌تواند تاریخچه بشر را بازنویسی کند.
 
به گزارش علمی‌ها و به نقل از فیوچریتی، نتایج تجزیه و تحلیل روی استخوان‌های پرنده‌‌ای باستانی نشان می‌دهد که انسان ۶ هزار سال زودتر از آنچه تا کنون گمان می‌شد به جزایر گرمسیری پا گذاشته‌ است. این استخوان‌ها متعلق به پرنده‌ منقرض شده‌ای است که زمانی بزرگ‌ترین پرنده دنیا بوده است.

دانشمندان موفق به کشف استخوان‌های باستانی دو مرغ فیلی ماداگاسکاری شدند. بررسی روی این استخوان‎ها آثار و بریدگی‌های ناشی از شکار و سلاخی انسان را نشان می‌دهد. آنها با استفاده از تکنیک‌های رادیو کربن قدمت استخوان‌های این پرندگان غول‎پیکر را به دست آوردند. بدین ترتیب زمان دقیق رسیدن انسان‌ها به ماداگاسکار مشخص شد.

کشف استخوان‌های دو فیل پرنده در ماداگاسکار

نتایج تحقیقات قبلی روی استخوان لمورها (گروه ویژه‌ای از نخستی‌ها) حاکی از آن است که انسان‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۴ هزار سال قبل به این جزیره گرمسیری رسیده‌اند. با این حال مطالعه جدید نشان می‌دهد حضور بشر در این جزایر گرمسیری به ۱۰ هزار و ۵۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. بدین ترتیب استخوان‌های این مرغ‌های فیلی باستانی اولین شواهد از حضور انسان‌ها در ماداگاسکار است (بیشتر بخوانید: کشف فسیل لینگو؛ اژدهای شگفت‌انگیز در چین).

در پایان عصر یخبندان، زمانی که انسان‌ها تنها از ابزار سنگی استفاده می‌کردند، گروهی از مردم به ماداگاسکار رسیدند. دانشمندان منشأ این مردم را نمی‌دانستند و اگر مدارک باستان‌شناسی بیشتری فراهم نشود اوضاع تغییری نخواهد کرد. به گفته متخصصان، اثری از ژن این افراد در مردم امروزی وجود ندارد.

کشف استخوان‌های دو فیل پرنده در ماداگاسکار

حالا سؤال اینجاست که چه بلایی بر سر این افراد آمده است؟ مرغ فیلی، اسب آبی لاک‌پشت‎های غول‎پیکر و لمور حدود هزار سال قبل در ماداگاسکار منقرض شدند. نظریه‌هایی درباره دلیل انقراض این موجودات وجود دارد اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد چرا مردم ماداگاسکار به‌طور ناگهانی ناپدید شدند.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.