اوموآموا می‌تواند توسط بیگانگان برای جستجوی حیات فرستاده شده باشد

براساس یک تحقیق جدید محققان ادعا می کنند که سیارک مرموز اوموآموا (Oumuamua) نخستین شی بین ستاره ای است که در منظومه شمسی مشاهده شده و می تواند توسط بیگانگان برای جستجوی حیات فرستاده شده باشد.

ستاره شناسان مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد با تجزیه و تحلیل شکل عجیب و سیگار مانند و افزایش غیر منتظره سرعت اوموآموا که از منظومه شمسی عبور کرد، می گویند که این جسم منشا مصنوعی دارد.

محققان می گویند که شتاب عجیب این جسم می تواند در نتیجه تابش خورشیدی بر بادبان خورشیدی غول پیکر آن باشد.آنها در سطح اوموآموا یک قشر نازک ورقه ای با ضخامت ۰٫۳-۰٫۹ میلیمتر یافته اند که احتمالا بادبان خورشیدی است که انرژی لازم برای سفر به کل کهکشان را تامین می کند. بادبانهای خورشیدی مشابهی توسط ژاپنی ها در پروژه IKAROS ساخته شده است.

آنها همچنین می گویند یک سناریوی عجیب تر این است که اوموآموا ممکن است یک سفینه باشد که توسط تمدن بیگانه عمدا به طرف زمین ارسال شده است. یکی دیگر از گزینه ها که عدم ارتباط این شی را توضیح می دهد، فقدان هر نوع سیگنال می تواند به معنای این باشد که این جسم غول پیکر در واقع یک سفینه خراب بیگانه باشد.

بیشتر بخوانید:احتمال وجود سیاره نهم در منظومه شمسی

آموآموا می تواند توسط بیگانگان برای جستجوی حیات فرستاده شده باشد

پروفسور لئوب (Loeb) از اعضای تیم مطالعاتی می گوید: اوموآموا می تواند اولین مورد شناخته شده از یک شی مصنوعی باشد که از فضای بین ستاره ای به منظومه شمسی ما آمده و در آن شناور است. این شیء فرصت جدیدی برای برای شروع مطالعات درباره باستان شناسی فضا یعنی مطالعه آثار تمدنهای گذشته در فضا ایجاد می کند.

پیدا کردن شواهدی در مورد منشا مصنوعی جواب قطعی به پرسش قدیمی «آیا ما تنها هستیم» باشد؟ این تاثیر قابل توجهی بر فرهنگ ما دارد و چشم انداز جدید کیهانی به فعالیت های انسانی اضافه می کند.

.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از عجیب ترین اشیاء کیهانی

منبع Dailymail
مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.