موجودات فرازمینی قبلا از زمین بازدید کرده‌اند

یکی از دانشمندان ناسا می‌گوید که موجودات فرازمینی هوشمند احتمالا قبلا به زمین سفر و از آن بازدید کرده‌اند اما انسان‌ها متوجه نشده‌اند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از Dailymail، سیلوانو کلمبانو (Silvano P. Colombano) می‌گوید که مهاجمان فضایی به شدت با ارگانیسم‌های مبتنی بر کربن متفاوت هستند. او می‌گوید بیگانگان فوق العاده هوشمند قادر به سفر در فضای میان ستاره‌ای هستند، آنها فناوری‌هایی دارند که انسان حتی نمی‌تواند تصور کند.

ناسا برنامه‌ای با نام جستجوی اطلاعات فرازمینی (SETI) دارد که در آن تمدن‌های فرازمینی را جستجو می‌کند. دکتر کلمبانو در ماه مارس در کارگاه آموزشی SETI در کالیتیو گفت که دانشمندان باید ایده‌های خود را درباره چیزهای فراتر از زمین گسترش دهند. وی گفت: من فقط می‌خواهم به این اشاره کنم که اگر ما بتوانیم آنها را پیدا کنیم و یا آنها ما را پیدا کنند (اگر قبلا این کار را نکرده باشند) ممکن است به هیچ وجه مانند ما ارگانیسم‌های مبتنی بر کربن نباشند.

دانشمند ناسا می گوید که موجودات فضایی قبلا از زمین بازدید کرده اند

بیشتر بخوانید: موجودات فرازمینی احتمالا از کهکشان راه شیری و زمین بازدید کرده‌اند

کلمبانو در ادامه می‌گوید: دانشمندان باید فرضیات خود را برای همه چیز از جمله طول عمر یک موجود بیگانه و یا اندازه آنها دوباره ارزیابی کنند. او می‌گوید در جستجو باید اندازه‌‌های کوچک را درنظر بگیریم زیرا ممکن است یک موجود فوق العاده هوشمند بسیار کوچک باشد.

او معتقد است که دانشمندان بیش از حد به دنبال نشانه‌های تکنولوژی انسانی مدرن در سایر سیارات هستند. این می‌تواند نشانه از دست رفتن سیگنال‌های یک تمدن در سیاره‌ای بزرگتر از زمین باشد. ناتوانی ما برای درک اینکه یک سیاره دارای حیات چگونه می‌تواند باشد باعث می‌شود تا ما هر نشانه‌ای را از دست دهیم.

بیشتر بخوانید: ۵ ادعای جسورانه برای وجود حیات فرازمینی

او گفت: با توجه به اینکه توسعه و عمران تمدن ما تنها در ۱۰ هزار سال پیش آغاز شده و ما شاهد ظهور روشهای علمی تنها در ۵۰۰ سال گذشته هستیم، می‌توان حدس زد که ما ممکن است یک مشکل واقعی را در پیش بینی تکامل تکنولوژیکی حتی برای هزار سال آینده، چه رسد به ۶ میلیون برابر مقدار آن مرتکب شده‌ باشیم. کلمبانو، فیزیکدانان را به بررسی فیزیک احتمالی (speculative physics) فرا می‌خواند که بر پایه جامع‌ترین نظریات است اما به گسترش فرصت‌هایی برای ماهیت فضا-زمان و انرژی تمایل دارد و بررسی پدیده شیء ناشناس پرنده (UFO) را ارزشمند می‌‌داند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از عجیب ترین گزارشها از مشاهده بشقاب پرنده ها

مطالب مشابه
7 نظر
  1. ذهن آموز می گوید

    مطلب بسیار جالبی بود مرسی

  2. سامی می گوید

    ممنون

  3. رضا می گوید

    عالیه

  4. ali-wings می گوید

    بعضی از فرازمینی ها فاصله میان ستاره ای رو در کسری از ثانیه طی میکنند.با چیزی مثل استارگیت که ابر قدرت جهان پیداش کرده ولی طرز کارشو نمیدونه چون از توان بشر خارجه.اونا نه تنها در گذشته بلکه همین حالا هم از زمین بازدید میکنند ولی به دلایل نامعلوم اجازه دخالت ندارند.

  5. پژمان ف می گوید

    لطفا اگر اجازه دارید مشخصات ساقی شرافتمندتان را منتشر کنید

  6. علی می گوید

    خیر. نظرات ساده لوحانه و فاقد ارزش علمی هستند. هیچ گونه تمدن هوشمند فرازمینی تا به حال کشف نشده. و به نظر شخص خودم در کاینات به غیر از کره زمین خودمان در هیچ جای دیگه هم پیدا نمیشه. و علتش هم اینه که ساختار دی ان ا و ار ان ا بدن انسان بی نهایت پیچیده و صدها میلیون سال طول کشیده تا تکامل پیدا کند. و باید توجه داشت که دو مولکول الی که میلیاردها کیلومتر مسلا یکی در زمین و دیگری جای دیگری در کاینات. ان مولکول الی در جای دیگری از جهان باید تصادفا مانند مولکول های زمینی میلیاردها میلیارد تکسیر پیداکند تا شبیه یک موجود مانند انسان شود.تکرار میکنم تصادفا. مسل این می ماند که شما یک کتاب هزار صفحه ای نوشته باشی و میلیاردها نفر دیگر هم کتاب هزار صفحه ای هر کسی بنا به سلیقه خودش نوشته باشد.و تصادفا از این یک میلارد کتاب دو کتاب پیدا شود که نود و نه در صد کلمات و جملاتشان دقیقا عین هم باشد.یعنی یک احتمال در حد صفر. مگر اینکه اطلاعات ژنتیکی انسان را برداریم ببریم مسلا در سیاره پروکسیملا بی انجا تکسیر کنیم تا بعد از هزاران سال انجا هم موجوداتی مانند انسان تکسیر و متولد شوند.

  7. سونیک می گوید

    من فکر میکنم که واقعا توی مریخ فرازمینی ها وجود دارند
    البته در اعماق مریخ چون تازگیها مریخ نورد کنجکاوی یه دریچه به سمت اعماق مریخ رو کشف کرده که انگار توسط موجودی هوشمند شبیه انسان ساخته شده نه به صورت طبیعی
    تازه ما که اعماق مریخ رو نگشتیم شاید در اعماق مریخ موجودی وجود داشته باشه چون که ناسا گفته بود آب مریخ تو اعماقش فرو رفته پس با استناد به این حرف ناسا و وجود خاک و مواد معدنی شرایط برای حضور حیات در اعماق مریخ فراهمه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.