بازسازی حرکات چهره مونالیزا بوسیله هوش مصنوعی

محققان یک هوش مصنوعی طراحی کردهاند که میتواند حرکت چهره انسان را از روی عکس و نقاشی بصورت انیمیشن بازسازی کند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از تککرانچ، این مدل جدید که توسط مرکز هوش مصنوعی سامسونگ طراحی شده  است، با استفاده از نشانه های صورت در چهره منبع (که با حرکات هر چهرهای قابل انجام است) اطلاعات را بر روی چهره هدف پیاده میکند و پس از آن هر کاری که چهره منبع انجام دهد بر روی چهره هدف بازسازی می شود.

با این هوش مصنوعی میتوان ویدیوئی تهیه کرده که در آن حرکات چهره بر اساس حرکات صورت فرد دیگر انجام می شود. اما بسیاری از این مدلها نیاز به مقدار قابل توجهی از دادهها برای تجزیه و تحلیل، به عنوان مثال یک ویدئوی یک دقیقه یا دو دقیقهای از حرکات صورت منبع دارند.

در این مطالعه جدید که توسط محققان سامسونگ، مستقر در مسکو انجام شده است تنها با استفاده از یک تصویر واحد از چهره یک فرد میتوان یک ویدئو از حرکات صورت تولید کرد که در آن چهره صحبت میکند و عباراتی را بصورت بی عیب و نقص و کاربر پسند ایجاد میکند.

بازسازی حرکات چهره با هوش مصنوعی

این کار با فرآیند شناسایی علائم صورت بوسیله مقدار زیادی داده انجام می شود و در آن یافتن بخش هایی از چهره هدف که مطابق با چهره منبع است، بسیار کارآمد است. هرچه میزان اطلاعات بیشتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود اما این سیستم این توانایی را دارد که تنها با یک تصویر، که به فرآیند یادگیری تک-شات (single-shot learning) معروف است این کار را به انجام برساند.

در این سیستم با استفاده از روش شبکه‌های مولد تخاصمی (Generative Adversarial Network) دو مدل متمایز را در برابر یکدیگر تولید می کنند، که در آن یکی از مدل ها تلاش می کند افراد را فریب دهد تا در نتیجه فرد فکر کند که مدل دیگر واقعی است. این بدان معنی است که نتایج یک سطح مشخصی از واقع گرایی را که توسط سازندگان تعیین شده است تلقین می کند، که در این سیستم بازسازی حرکات صورت میزان واقع گرایی ۹۰ درصد است.

در نمونه های دیگر ارائه شده توسط محققان، کیفیت و وضوح چهره هنگام صحبت کردن به طور گسترده ای متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید: رونمایی از اولین ربات زن گوینده خبر در چین

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.