تیرانوسوروس رکس از آنچه که فکر می کنیم سریعتر بوده است

تجزیه و تحلیل های جدید نشان می‌دهد که تیرانوسوروس رکس با استفاده از عضلات قوی پا و بدن خود دو برابر سریع‌تر از سایر دایناسورهای مشابه خود می‌دوید. محققان معتقدند که این حرکت ممکن است بخش مهمی از تکنیک شکار آنها باشد.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از Dailymail، محققان مرکز دیرینه شناسی مهره داران آلبوکرکی (Albuquerque) در نیومکزیکو این نتایج را منتشر کرده‌اند. تیرانوسوروس رکس یک موجود عظیم به وزن ۴۰۰ کیلوگرم بود که بخاطر شکل بدن هنگام چرخش کارآمدتر از سایر دایناسورهای بزرگ زمان خود بوده است.

این تیم همه چیز را از جمله وزن بدن و مرکز ثقل و چابکی تیرانوسوروس رکس را نسبت به سایر گروه‌های تراپودها (گروهی از دایناسورهای گوشتخوار و دوپا) تجزیه و تحلیل کرده و با هم مقایسه کردندف آنها فهمیدند که این دایناسور غول پیکر و بزرگ در نبردها همیشه پیروز می‌شده است.

بیشتر بخوانید: امکان بازگرداندن دایناسورها به زندگی

تی رکس از آنچه که فکر می کنیم سریعتر بوده است

تیرانوسوریدها (Tyrannosaurids) دو برابر الوسوریدها (allosauroids) و برخی از تراپودهای دوپا با وزن مشابه چابکی داشتند. طول بدن کوتاه و استخوان بزرگ لگن به این دایناسورها اجازه می‌داد که همانند اسکیت بازان بچرخند.

اریک اسنیولی (Eric Snively) استادیار زیست شناسی دانشگاه ویسکانسین می‌گوید: یک تیرانوسوروس بالغ با وزن ۹ تا ۱۰ تن براحتی می‌توانست هنگام دویدن بچرخد. تیراناسورهای جوانتر بسیار ترسناک بودند و توانایی زیادی نسبت به سایر دایناسورهای گوشتخوار هنگام حمله به طعمه‌های کوچکتر داشتند.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از خطرناک‌ترین دایناسورهای تاریخ

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.