پنتاگون به طور رسمی سه فیلم از اشیاء ناشناس پرنده منتشر کرد

وزارت دفاع آمریکا به طور رسمی سه فیلم از اشیاء ناشناس پرنده (یوفو) منتشر کرد، پنتاگون می‌گوید این ویدیوها توسط خلبانان نیروی دریایی آمریکا گرفته شده‌اند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از Independent، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که این ویدیوهای سیاه و سفید در جریان پروازهای آموزشی، یک بار در نوامبر سال ۲۰۰۴ و بار دیگر در ژانویه ۲۰۱۵، گرفته شده‌اند و بعدا به بیرون نشت کرده‌اند.

دو مورد از این فیلم‌ها اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط نیویورک تایمز (New York Times) در مصاحبه با برخی از خلبانانی که از این پدیده‌ها فیلمبرداری کرده‌ بودند، منتشر شد. ویدئوی سوم هم در سال ۲۰۰۷ توسط آکادمی علم و هنر به سوی ستاره‌ها (To the Stars Academy of Arts and Science) منتشر شد.

پنتاگون دلیل انتشار این ویدیوها را از میان بردن هرگونه تصور غلط مردم در مورد واقعی بودن ویدیوها یا وجود یا عدم وجود ویدیوهای بیشتری (از اشیاء ناشناخته یا بشقاب ‌پرنده) بوده است. در این ویدیوها که در ماه سپتامبر واقعی بودن آن‌ها از طرف نیروی دریایی آمریکا تایید شد، دوربین‌های مادون قرمز ارتش از یک شیء ناشناخته فیلم گرفته‌اند که از فراز آسمان می‌گذرد یا در فضا چرخ می‌خورد. پنتاگون می‌گوید: پدیده هوایی که در این ویدیوها دیده می‌شود، همچنان ناشناخته است.

ویدیوی سال ۲۰۰۴، در ۱۶۰ کیلومتری اقیانوس آرام و دو ویدیوی دیگر در ساحل شرقی آمریکا گرفته شده‌اند. یکی از خلبان‌هایی که این اشیاء ناشناس را در سال ۲۰۰۴ دیده است، بعدها گفت که آن‌ها به گونه‌ای که قابل توصیف نیست، حرکت می‌کرده‌اند. 

.

.

در یکی از ویدیوهای سال ۲۰۱۷ صدایی شنیده می‌شود که می‌گوید: یک ناوگان از آن‌ها آنجاست. صدای دیگری می‌افزاید: خلاف جهت باد حرکت می‌کنند. سرعت باد ۱۲۰ گره به سمت غرب است. نگاهش کن رفیق!

.

.

دیوید فریور خلبان بازنشسته درسال ۲۰۱۷ به سی‌ان‌ان گفت: وقتی به آن نزدیک شدم… به سمت جنوب سرعت گرفت و در کمتر از دو ثانیه ناپدید شد. بسیار غیرمنتظره بود، مثل یک توپ پینگ پونگ که به دیوار بخورد و برگردد. می‌خورد و به سوی دیگری می‌رفت.

به دنبال این وقایع، نیروی دریایی آمریکا یک راهنمای رسمی برای واکنش خلبانانش در مقابل تجربه با پدیده ناشناخته هوایی منتشر کرد. در سال ۲۰۱۹ نیروی دریایی ایالات متحده تایید کرد که موارد رویارویی با اشیاء پرنده افزایش یافته است.

.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از عجیب‌ترین گزارش‌ها از مشاهده بشقاب پرنده‌ها

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.