لاکهید مارتین تولید هواپیمای مافوق صوت و بی صدای X-59 را آغاز کرد

ناسا در حال تولید هواپیمای مافوق صوت و بیصدای X-59 است که می تواند با سرعت ۱٫۲ ماخ در ارتفاع ۱۶ کیلومتری پرواز کند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از نیواطلس، شرکت لاکهیدمارتین اعلام کرد که تولید هواپیمای مافوق صوت و بی صدای QueSST X-59 را آغاز کرده است. بخش اول این هواپیما را شرکت مشهور شانک ورکس (Skunk Works) خواهد ساخت و قرار است تا سال ۲۰۲۱ ساخت آنرا به اتمام برساند. 

شرکت بوئینگ همکاری با ناسا، فناوری هواپیمای مافوق صوت و بی صدا را برای پرواز در مناطق پرجمعیت آزمایش خواهد کرد. تمام کارهای طراحی، مدل سازی و آزمایشهای تونل باد توسط کامپیوتر انجام یافته و در حال حاضر پروژه در مرحله ساختن هواپیمای واقعی است.

زمانی که QueSST پرواز کند ناسا قصد دارد با استفاده از آن اطلاعات فنی را جمع آوری کند که بتواند یک هواپیمای مافوق صوت و بیصدا تولید کند، که بتواند در مناطق شلوغ و پرجمعیت از استفاده کرد. علاوه بر این، مقررات زیست محیطی که در اواخر ۱۹۶۰s جمع آوری شده بود را تجدید نظر کند. 

لاکهید مارتین تولید هواپیمای مافوق صوت و بی صدای X-59 را آغاز کرد

زمانی که ساخت این هواپیما تکمیل شود، قادر خواهد بود در ارتفاع ۱۶ کیلومتری (۵۵۰۰۰ فوت) با سرعت ۱٫۲۷ ماخ (۱۵۱۲ کیلومتر در ساعت) پرواز کند. تولید صدای آن تنها ۷۵ دسیبل، یعنی به اندازه بسته شدن درب خودرو خواهد بود.

پیتر لوسیفیدیس مدیر این پروژه می‌گوید: تولید این پروژه یک جهش بزرگ برای X-59 و آینده سفرهای تجاری مافوق صوت و آرام است.‌ طراحی بلند و باریک بدنه این هواپیما کلید دستیابی به کم‌صدا بودن آن است. با ورود به مرحله تولید، ساختار هواپیما شروع به شکل‌گیری می‌کند و ما را یک گام به مسافرت‌های مافوق صوت هوایی در سراسر جهان نزدیک‌تر می‌کند.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.