کشف سیگنال‌های عجیب از کهکشان بیگانه با کمک هوش مصنوعی

پژوهشگران مؤسسه جستجوی هوش فرازمینی (SETI) می گویند که با کمک هوش مصنوعی ۴۰۰ ترابایت داده رادیویی به‌دست آمده از یک سیاره کوچک را تحلیل و سیگنال‌های عجیبی کشف کردند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از نیوزاسکای، این سیگنال‌ها از سیاره‌ای به‌دست آمده‌اند که ۳ میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد. هوش مصنوعی مذکور به‌صورتی برنامه‌ریزی شده که می‌تواند به‌طور خودکار داده‌های به‌دست آمده از چند منبع را تحلیل کند تا اتفاقات غیرعادی را از آنها بیرون بکشد.

سیگنال‌های به‌دست آمده از تحلیل این هوش مصنوعی پالس‌هایی روشن و واضح هستند که نخستین بار در سال ۲۰۰۷ کشف شدند. در آن زمان دانشمندان تصور می‌کردند که منشاء این سیگنال‌ها کهکشان‌های دور باشند؛ ولی هنوز علت ایجاد این انفجارهای رادیویی نامشخص است. دانشمندان به دنبال راهی هستند تا ماهیت جرمی این سیگنال‌ها را کشف کنند؛ اما محققان مؤسسه ستی این فرضیه را مطرح می‌کنند که احتمالا متعلق به مصنوعات فناورانه‌ای است که توسط بیگانگان فضایی توسعه یافته‌اند.

 بیشتر بخوانید: امواج الکترومغناطیس قمر مشتری ماهواره ها را از کار می اندازد

محققان دانشگاه هارواد این نظریه را مطرح کرده‌اند که این انفجارها نتیجه بیرون‌روی انرژی از فرستنده‌های قدرتمندی است که فرازمینی‌ها ساخته‌اند تا بتوانند کشتی‌های بادبانی نوری غول‌پیکر خود را به فضای بین سیاره‌ای بفرستند. کشتی‌های بادبانی با کمک فشار ناچیز تولید شده توسط نور شتابی اندک اما پیوسته پیدا می‌کنند و در کنار هم فضاپیماها را با سرعتی بالا به حرکت درمی‌آورند.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.