کشف یک شهر گم شده و باستانی در چین

باستان‌ شناسان بقایای یک شهر گم‌شده را در چین پیدا کرده‌اند که دارای یک هرم ۷۰ متری و چاله‌هایی پر از جمجمه انسان است.
 
به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی‌میل، باستان‌شناسان چینی موفق به کشف بقایای یک شهر باستانی شده‌اند که برای ۴ هزار سال گم‌شده بود. دانشمندان در ساحل رودخانه تووی در چین هرمی پله‌ای کشف کرده‌اند که روزگاری به عنوان مرکز کاخ استفاده می‌شده است. همچنین دیوارهای دفاعی سنگی، بقایای ابزارهای ساخت‌وساز و چند گودال پر از استخوان جمجمه انسان‌های قربانی در این شهر گم‌شده پیدا شد.

به گفته دانشمندان، یافته‌های اخیر متعلق به عصر برنز است و درک ما از تمدن و ساکنان اولیه چین را به چالش می‌کشد. اکتشافات اخیر نشان می‌دهد که این سرزمین کوهستانی خانه جامعه‌ای پیچیده و پیشرفته بوده است.

کشف یک شهر گم شده و باستانی در چین

این شهر گم‌شده که شیمائو نام گرفته است، هرمی ۷۰ متری دارد که با دیوارهای داخلی و خارجی محاصره شده است. دوران رشد و شکوفایی این شهر از سال ۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰ قبل از میلاد مسیح بوده و ۹۸۸ هکتار وسعت داشته است. این هرم از جنس تپه‌ای بادرفتی با ۱۱ پله بزرگ ساخته شده است که این پله‌ها با بالا رفتن باریک‌تر می‌شوند.

کشف یک شهر گم شده و باستانی در چین

محققان در پشت ورودی این هرم یک میدان باز و بزرگ وجود دارد که احتمالاً آئین‌های مذهبی و سیاسی در آنجا برگزار می‌شده است. به گفته دانشمندان، در زمان باستان کاخ‌ها در بالای هرم‌های بزرگ با خاک کوبیده‌شده، ستون‌های چوبی و کاشی‌های سقفی ساخته می‌شدند (بیشتر بخوانید: شهر گمشده آتلانتیس).

کشف یک شهر گم شده و باستانی در چین

تصور می‌شود که اشراف‌زادگان در بالای این مجتمع‌های هرمی زندگی می‌کردند. احتمالاً صنایع دستی و صنعتی نیز در این مکان انجام می‌شده است. همچنین حکاکی‌هایی از چشم‌ و چهره‌های شبیه به انسان روی سنگ‌های بیرونی این هرم دیده می‌شود. ارتفاع ۷۰ متری این هرم به اهالی شیمائو اجازه می‌داد که تمام نقاط شهری، حومه‌ها و مناطق روستایی اطراف را ببینند. این امر نشان از قدرت و پیشرفتگی جمعیت این شهر می‌دهد.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.