کشف گور دسته جمعی پنگوئن‌های مومیایی‌شده

محققان اخیراً گور دسته جمعی از صدها پنگوئن باستانی مومیایی‌شده در شرق قطب جنوب کشف کرده‌اند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از ساینس آلرت، سرمای ویران‌کننده قطب جنوب زندگی را به کامپنگوئن‌های آدلی تلخ کرده است، این موجودات بامزه همواره در معرض بادهای سوزناک زمستانی و بارش سهمگین برف قرار دارند. محققان اخیراً گور دسته جمعی از صدها پنگوئن باستانی مومیایی‌شده در شرق قطب جنوب کشف کرده‌اند. این امر نشان می‌دهد تهدیداتی که این موجودات در آینده‎ای گرم‌تر با آن مواجه می‌شوند، دشوارتر خواهد بود.

دانشمندانی از دانشگاه علم و فناوری چین لاشه‌های مومیایی‌شده صدها پنگوئن آدلی را در قطب جنوب کشف کرده‌اند. به گفته آنها این اجساد با حوادث ۷۵۰ سال پیش ارتباط دارد که منجر به افزایش نرخ مرگ و میر دو دهه‌ای جانوران در این منطقه شد (بیشتر بخوانید: مار دو سر و بسیار نادر که هنگام غذاخوردن با خود درگیر است).

گور دسته جمعی پنگوئن‌های مومیایی‌شده
تصویر یک جوجه پنگوئن مومیایی شده

تجزیه و تحلیل روی لاشه این پنگوئن‌ها و رسوب اطراف آنها نشان می‌دهد که دلیل مرگ این موجودات ناهنجاری‌های شدید آب و هوایی ناشی از بارش سنگین باران و هجوم توده‌های هوای مرطوب بوده است. به گفته تیم تحقیقاتی، چنین تغییرات اقلیمی طوری شرایط آب و هوایی آینده را متحول خواهد کرد که کشف گور دسته جمعی از پنگوئن‌های مومیایی‌شده عادی می‌شود.

گور دسته جمعی پنگوئن‌های آدلی در سال ۲۰۱۶ کشف شد. این مومیایی‌ها به‌خوبی حفظ شده‌اند و حتی ساختار اسکلتی، پوست و پرهای آنها نیز تقریباً سالم مانده‌اند. بر اساس اندازه و سطح متخلل استخوان‌ها اکثر این لاشه‌ها متعلق به جوجه پنگوئن‌هاست.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.