۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات علمی سال ۲۰۱۸

۱۰ مورد از عجیب ترین داستان های علمی سال گذشته چه بود؟

به گزارش علمی‌ها و به نقل از لایوساینس، اگرچه انتخاب این ۱۰ مورد کار آسانی نیست ولی وبسایت لایوساینس ۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات علمی سال ۲۰۱۸ را گرد آورده که در اینجا ذکر می گردند. 

۱۰- نی کرو فیلیا (Ne-crow-philia)

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

کلاغها می توانند کارهای شگفت انگیزی انجام دهند، از استفاده از ابزار گرفته تا حل پازل. آنها همچنین گاهی اوقات با کلاغ مرده آمیزش می کنند. دانشمندان یک کلاغ مرده را روی زمین انداختنه و عکس العمل سایر کلاغها را مشاهده کردند. مشخص نیست که چرا یک کلاغ با دیگر کلاغ مرده آمیزش می کند، اما ممکن است یک پاسخ سردرگم به جنس مخالف باشد.

۹- شکل گیری

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

مثلث ها و کره ها اشیاء جالبی هستند اما آیا تابحال در مورد اسکوتوئید (scutoid) شنیده اید؟ این شکل جدید با انحنا و خمیدگیها فانتزی به نظر میرسد. اگر چه این شکل قبلا ناشناخته بود ولی احتمالا درون بدن ما وجود دارد. به گفته دانشمندان، برخی از سلولهای بدن می توانند به این شکل درآیند.

۸- منتظر در آسمان

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

در ماه فوریه اسپیس ایکس (SpaceX) اولین موشک فالکون هوی (Falcon Heavy) را به مریخ فرستاد. بار این موشک یک خودروی تسلا با نام رودستور بود که توسط یک مانکن با نام استارمن هدایت میشد. ایلاس ماسک مدیرعامل سابق تسلا تصاویری از خودرو در فضا منتشر کرد که به نظر جعلی می رسیدند. ماسک در این مورد میگوید به دلیل اینکه نور در فضا همانند زمین از میان ذرات گرد و غبار و بخار آب منتقل نمیشوند از اینرو تصاویر در آن مجعد به نظر میرسند. 

۷- کپک زده

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

پرتاب محموله عظیم اسپیس ایکس به ایستگاه بین المللی فضایی سال جاری به دلیل غذای کپک زده موش به تاخیر افتاد! مهندسان هنگامی که بارهای موشهای مسافر را بارگذاری می کردند متوجه کپک زدگی غذای آنها شدند، آنها مجبور بودند بار غذای کپک زده را دوباره جایگزین کنند. اگرچه پرسنل اسپیس ایکیس به سرعت تلاش می کردند ولی آنها موفق نشدند در موعد مقرر کار را به اتمام برساند بنابراین پرتاب ۲۴ ساعت به تاخیر افتاد.

۶- خوک دریایی با مارماهی

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

تصویر یک مارماهی که از بینی یک خوک دریایی آویزان است. اگرچه این یک اتفاق نادر است، اما در سال های اخیر زیاد دیده شده و علت آن را دانشمندان نمی دانند؟ آنها فکر می کنند که مارماهی ها به صورت ناگهانی در داخل سوراخ بینی خوک دریایی قرار می گیرند و یا خوک دریای مارماهی خورده شده را اینگونه استفراغ میکند. 

۵- پایان نهایی

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

در روز ماه فوریه  ایستگاه فضایی قدیمی چینی به نام تیانگانگ ۱ (Tiangong-1) از آسمان سقوط کرد. هیچ کس واقعا نمی دانست که کجا میرود زیرا قابل کنترل نبود. بسیاری از آن قطعات آن هنگام ورود به جو زمین آتش گرفتند اما برخی قطعات بزرگ آن به اقیانوس آرام جنوبی سقوط کردند. 

۴- جمجمه بر سر چوب

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

باستان شناسان در سوئد تعدادی جمجمه با قدمت ۸۰۰۰ سال یافتند، تعدادی از آن جمجمهها بدون فک بودند و بر سر چوب قرار گرفته بودند. این کشف بسیار مبهم است و مشخص نیست که این افراد چه کسانی بودند و چرا در یک زیر آب در زیر یک سنگ با استخوانهای حیوانات دفن شده اند. 

۳- بسیار پایین

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

در ماه مارس، یک نفر به نام مایک دیوانه با موشک بخار خانگی که خود ساخته بود می خواست ثابت کند که زمین صاف است (که نیست). مرد ۶۱ ساله علم ساخت موشک را خود آموخته بود. او توانست تا ارتفاع ۵۸۰ متری بالا برود که بسیاری از هواپیماها در این ارتفاع پرواز می کنند. او می گوید که دفعه بعد بالاتر خواهد رفت.

۲- نور چشمک زن از اعماق فضا

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

آیا کسی سعی دارد چیزی به بگوید؟ هوش مصنوعی به محققان کمک میکند تا کدهای امواج رادیویی مرموزی که از یک کهکشان کوتوله با فاصله ۳ میلیارد سال نوری به زمین می رسند، را بشکنند. ۲۱ نور چشمک زن عجیب و غریب در یک ساعت در سال ۲۰۱۷ شناسایی شدند، ولی حالا پس از تجزیه و تحلیل شبکه عصبی مشخص شده که ما ۷۲ عدد نور چشمک زن دیگر را در آن روز از دست دادیم. دانشمندان هنوز نمیدانند که علت این نورهای چشمک زن چیستند ولی پیام آنرا دریافت کردیم.

۱- اهدا کننده انگشت

۱۰ مورد از عجیب ترین اتفاقات سال ۲۰۱۸

مردی که ۳ انگشت خود را به علت یخ زدگی از دست داده بود تصمیم گرفت آنها را به یک بار کانادایی اهدا کند. در بار آنها انگشت را به همراه نوشیدنی الکلی به نام Sourtoe Cocktail سرو می کردند.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.