طرح فولکس واگن برای ساخت ایستگاه شارژ سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی

فولکس واگن در حال توسعه یک سیستم ایستگاه شارژ سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی است که می تواند حداکثر شارژ ۱۵ EV را برای سلولهای شارژر فراهم کنند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی میل، فولکس واگن می گوید که ایستگاه شارژ همرا می تواند در پارکینگ های عمومی، شرکت ها یا تاسیسات بصورت موقت در رویدادهای بزرگی مانند کنسرت و نمایشگاه مورد استفاده قرار گیرد. اوایل سال آینده بخشی از پروژه آزمایشی در شهر  ولفسبورگ در آلمان اجرا خواهد شد. اگر طرح اولیه موفیت آمیز باشد از سال ۲۰۲۰ ایستگاههای شارژ در سایر شهرها نیز نصب خواهند شد.

طرح فولکس واگن برای ساخت ایستگاه شارژ سریع برای خودروها

توماس اشمال (Thomas Schmall) یکی از مدیران فولکس واگن میگوید: ایستگاه شارژ همراه یک گام قاطع به سمت یک شبکه کارآمد از نقاط شارژ هستند. آنها را می توان در هر کجا که مورد نیاز هستند بدون اتصال به منبع تغذیه دایر کرد. این انعطاف پذیری یک رویکرد کاملا جدید برای گسترش سریع زیرساخت های شارژ وسایل نقلیه امکان پذیر می سازد. برای مثال در شهرها میتوان مکانهای مناسب برای یک نقطه شارژ دائمی را قبل از سرمایه گذاری زیاد پیدا کرد. علاوه بر این، میتوان تعداد زیادی ایستگاه شارژ را به طور موقت در زمان و هر کجا که نیاز است دایر کرد.

این شارژرها از باتریهای بازیافت شده سایر وسایل الکترونیکی ساخته شدهاند. اگر این باتریهای بعد از تجزیه و تحلیل کامل، مناسب باشند می توانند ۳۶۰ کیلووات ساعت برق در ایستگاه شارژ همراه فراهم کنند (بیشتر بخوانید: باتری سیال برای تامین سوخت خودروهای الکتریکی و هیدروژنی).

هنگامی که ظرفیت باتری های ایستگاه شارژ به پایین تر از ۲۰ درصد رسید کل واحد را می توان با یک ایستگاه شارژ دیگر جایگزین کرد. با این وجود، اگر دستگاه به یک منبع تغذیه AC متصل می شود و آن منبع بتواند ۳۰ کیلو وات برق فراهم کند باتری ها دوباره شارژ میشوند. 

 

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.