آیا ما در جهان موازی زندگی می‌کنیم؟ (فیلم)

به گزارش علمی‌ها، آیا ما در جهان موازی زندگی می‌کنیم؟ جهان موازی چیست و در صورت وجود زندگی در آن چگونه خواهد بود؟ بدون شک همه ما درباره جهان‌های موازی چیزهایی شنیده‌ایم، نظریه‌ای که نه می‌توان آنرا رد و نه تایید کرد. در ویدئوی کوتاه زیر با زیرنویس فارسی به بررسی مسئله جهان‌های موازی و زندگی در آنها می‌پردازیم.

در سال ۱۹۵۴ میلادی هیو اورت (Hugh Everett) دانشجویان دوره دکتری دانشگاه پرینستون نظریه جهان موازی (multiverse) را مطرح کرد: براساس نظریه او جهان‌های موازی وجود دارند و با هر تصمیم و فعالیتی که ما می‌کنیم، در جهان‌های موازی نتایج و پیامدهایی متفاوت از آنچه ما می‌دانیم داشته‌اند. موجوداتی که در این دنیا منقرض شده‌اند، تکامل یافته و اکنون در دنیای دیگری زندگی می‌کنند. از طرفی در جهان‌های دیگر، احتمال می‌رود که ما انسان‌ها نیز منقرض شده باشیم. طبق این نظریه با هر تصمیمی که ما می‌گیریم یک جهان موازی ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: جهای‌های موازی: نظریات و شواهد

همچنین ممکن است قوانین فیزیکی و ریاضی که در جهان خودمان داریم در جهان موازی وجود نداشته باشند و یا به گونه متفاوتی باشند. به وجود آمدن جهان چندگانه را با بیگ بنگ در نظر می‌گیرند. مفهوم شناخته شده دنیاهای موازی اساسا صورتی‌ از نظریات نجومی جهان‌های چندگانه این است که شواهد بسیاری کمی برای اثبات وجود نظریات آن وجود دارد. اما درک چیستی جهان ما با نگاه از بیرون، نکته‌ای بسیار کلیدی خواهد بود.

به هر حال این ایده که جهان‌‌های دیگری وجود دارند ایده‌ای بسیار جذاب است. ولی یادمان باشد هیچ یک از نظریات درباره آن تایید نشده‌اند. این درحالیست که اکثر فیزیکدانان تمایل دارند تا ریاضیات این دنیا‌ها را بشناسند و خود را بر روی تعبیر آن‌ها سرگرم نکنند. ولی برخی دیگر از دانشمندان اعتقاد دارند که این ایده اصلا علمی نبوده و نباید درباره آن بحث کرد.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل برای اینکه ما احتمالاً در چندجهانی زندگی می‌کنیم

مطالب مشابه
15 نظر
  1. s.s می گوید

    سایتتون بینظریه ، بسیار منسجم و عالی
    همه چیزهایی که می خواستم رو باهم پیدا کردم
    ممنون

    1. مدیریت می گوید

      با تشکر از لطفتون

  2. sina می گوید

    ممنونم از سایت عالیتون به ما هم سر بزنید
    andishmandproject.com

  3. J.O.K.E.R می گوید

    وای واقعا گیج شدم
    اگه میشه در رابطه با فرضیه ی انیشتین(اگر وسیله ای با سرعت نور در حال حرکت باشد،و به سمت آن چیزی پرت شود،وسیله به زمان عقب بر میگردد)هم اطلاعاتی در اختیارمون بزارین.
    ممنون از سایت خوبتون.

    1. مدیریت می گوید

      برای اطلاعات بیشتر درباره سفر در زمان و نظریه انیشتین به لینک زیر مراجعه کنید.
      http://bit.do/fofXk

  4. Arash. می گوید

    جهان های موازی وجود داره..گذر زمان در همه یکی نیست و در بعضی زمان کاملا متوقفه…با یه سری روش خاص میشه این جهان هارو دید و بنظر من کسایی که این نظر رو دادند ‌و میدند هم تجربه کردند و گرنه چنین نظری چگونه باید بعقلشون برسه !

  5. Hani می گوید

    من هیچ سررشته ای از جهان های موازی یا آدم فضایی ها ندارم ولی به شددت بهشون ایمان دارم و باور دارم وجود دارن هرچند نمیشه دیدشون اما عاشق اینم که یه روزی همچین معجزاتی رو ببینم

  6. منصور می گوید

    بی شک جهان های موازی وجود دارند . جایی که شاید تکنولوژی بسیار فراتر از انچه تجربه میکنیم باشد . چیزی که فرازمینی ها به ما اثبات کردن.

  7. الف می گوید

    پروفسور عزیزی که میگی جهان های مواضی ۱۰۰ درصد وجود دارند میشه بگی دقیقا از کجا به این نتیجه رسیدی؟؟؟

    صد ها دانشمند سراسر دنیا این نظریه رو رد کردن و احتمالش بسیار کمه که وجود داشته باشه بعد شما تایید میکنی😂!!

    مرسی که همه اساتید و از گمراهی نجات دادی، از الان به بعد ما همه مدیون شماییم:)

    1. مرتضی می گوید

      من سفر کردم فقط خواستم بدونید

    2. Zahra می گوید

      شاید تجربه کرده!!

  8. تحلیلگر می گوید

    کتاب جهانهای موازی پروقسور میچی کاکا

  9. فاطمه می گوید

    اگ واقعا وجود داشته باشه و اوناهم کارای مارو میکنن پس باید تونسته باشیم تا الان همدیگه رو پیدا کنیم دیگ.. این چیزیه ک ب عقل ناقص من میرسه🙄

  10. رقیه مسلم نژاد می گوید

    بنظر من جهان موازی وجود داره چطور میگن جهان دز و جهان رحم وجود دارد پس قطعا جهان موازی وجود دارد بعضی وقتا حستو خواب حس میکنیم داریم از جایی میوفتیم یا کسی مارو حل داده درواقع من فک میکنم این اتفاقات زمانی انجام میشع که در مایی که در جهان موازی هستیم و مایی که در این جهان هستیم در یک موقعیت قرار گرفتیم یعنی یکاری رو‌باهم انجام میدیم من احتمال میدم به احتمال ۹۹درصد جهان فیزیکی وجود داره اگه در قران نگاه کنیم میبینم از هفت اسمان نام برده به نظر من این هفت اسمان میتونه با جهان موازی در ارتباط باشه

  11. سایه می گوید

    سلام.در این که جهانهای دیگری وجود داره که موجودات هوشمند و حتی هوشمندتر از بشر هستند ،هیچ شکی وجود ندارد!اما اینکه عین ما انسانهای دیگر شبیه و دو قلوی ما باشند ،فرضیه اشتباهیه!چون نیازی برای به وجود آمدن چنین چرخه ای در جهان وجود ندارد.ما با جهش ژنتیکی از اجداد خودمان جدا شدیم و اگر این درست باشد میشود گفت موجودات فوق العاده عاقلتر از بشر وجود دارند که در کرات دیگر زندگی میکنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.