انسان‌های دوره سنگی از کهربا برای تجارت استفاده می‌کردند

باستان‌شناسان شواهدی به دست آورده اند که نشان می‌دهد انسان‌های دوره سنگی از کهربا برای تجارت استفاده می‌کردند.
 
به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی‌میل، نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است که انسان‌های دوره سنگی تجارت کهربا داشته‌اند و این سنگ‌ها را برای استفاده در جواهرات به سراسر مدیترانه ‌می‌فرستادند. مردم ماقبل تاریخ چنان علاقه‌ای به تجارت سنگ کهربا داشته‌اند که ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح مسیرهای تجاری وسیعی برای این کار ساخته‌اند.

محققان در مطالعه اخیرشان متوجه شدند که بیش از ۶ هزار سال پیش کهربای سیسیل به مناطقی در اسپانیا و پرتغال صادر شده است. یافته‌های اخیر نشان می‌دهد ساخت مسیرهای تجاری خاص حدود ۲ هزار سال زودتر از آنچه تاکنون گمان می‌شد، اتفاق افتاده است (بیشتر بخوانید: کشف فسیل نوزاد مار در کهربای متعلق به کرتاسه).

انسان‌های دوره سنگی از کهربا برای تجارت استفاده می‌کردند

متخصصان پیش از این شواهدی حاکی از استفاده کهربا در ابزار تزئینی را کشف کرده بودند که قدمت آن به ۴۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. یک گروه بین‌المللی از باستان‌شناسان با بررسی کهرباهای کشف‌شده در سایت‌های شبه‌جزیره ایبری (جنوب غربی اروپا) متوجه شدند که انسان‌های دوره سنگی از این سنگ برای تجارت استفاده می‌کردند.

به گفته دانشمندان در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر وجود ارتباط مستقیم بین سیسیل و ایبریا کشف نشده، بنابراین کهربای کشف‌شده در ایبریا از طریق آفریقا به آنجا رسیده‌است.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.