اپل پروژه شارژر بی سیم ایرپاور را رسما لغو کرد

اپل به نقل از مدیر بخش سخت افزار خود رسما اعلام کرد که پروژه پد شارژر بی سیم ایرپاور را لغو کرده است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از تک تایمز، این امر پس از این بود که گزارش های متعدد نشان میداد پد شارژ بی سیم به زودی عرضه خواهد شد حتی یکی از آنها ادعا کرده بود که تاریخ انتشار بهار در است.

دن ریکو (Dan Riccio) مدیر بخش سخت افزار اپل طی یک ایمیل به تک کرانچ اعلام نمود که: بعد از تلاش‌های فراوان، ما به این نتیجه رسیدیم که ایرپاور نمی‌تواند به استانداردهای بالای ما دست پیدا کند و این پروژه را کنار گذاشته‌ایم. از مشتریانی که چشم‌ انتظار عرضه‌ی این محصول بودند عذرخواهی می‌کنیم. ما همچنان معتقدیم که آینده بی‌سیم است و در راستای بهبود تجربه کاربری این حوزه تلاش خواهیم کرد.

در سال ۲۰۱۸ شایعات زیادی در مورد ایرپاور مطرح شد بخصوص درباره تاریخ عرضه یا دلایل تاخیر آن. یکی از مسائلی که به طور خاص در مورد پد شارژر مورد توجه بود گرم شدن بیش از حد آن بود که احتمالا از نقاط ضعف آن بوده و سبب لغو شدن این پروژه توسط مهندسان اپل شد.

اپل پروژه شارژر بی سیم ایرپاور را رسما لغو کرد

وال استریت جورنال به نقل از یک منبع آشنا با پروژه، ذکر کرده است که یکی از دلایل لغو این پروژه به دلیل مشکل گرم شدن بیش از حد است که این شایعات را تایید می کند. این منبع همچنین اشاره می کند که عدم توانایی شارژ همه دستگاههای اپل به ویژه ساعت هوشمند اپل و هزینه بالای تولید از دلایل لغو ناگهانی بود.

ایرپاور در سپتامبر ۲۰۱۷ در کنار آیفون X و ایرپاد معرفی شد. اپل در آن زمان اعلام کرد که این پد شاژ به‌صورت همزمان می‌تواند آیفون، اپل واچ و ایرپاد را شارژ کند. همچنین ایرپاور قرار بود با سینک کردن روند شارژ این گجت‌ها با آیفون، وضعیت شارژ این موارد در نمایشگر آیفون نمایش داده شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.