بیش از ۴۰ میلیون حملات سایبری در روز به اکوادر پس از بازداشت جولیان آسانژ

بنا به گفته مسئولان حکومتی اکوادور، دستگیری جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس موجب حملات گسترده سایبری به سایتهای اکوادر شده است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی میل، پاتریسیو رئال (Patricio Real) معاون وزیر ارتباطات اکوادر روز دوشنبه به رویترز اعلام کرد که پس از دستگیری جولیان آسانژ روزانه ۴۰ میلیون حمله سایبری به سایتهای اکوادر گزارش شده است.

هجوم حملات اکوادور را از رتبه ۵۱ حجم حملات اینترنتی در سراسر جهان به رتبه ۳۱ آورده است. اهداف حملات عموما سایتهای عمومی نظیر سایت ریاست جمهوری اکوادر، سایت بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سایر سایتها میباشد، بیشتر این حملات از نوع DDoS است.

حملات DDoS (مخفف distributed denial of service) یعنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع (شامل پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و…) به طوری که سرویس دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا به کلی از دسترس خارج شود.

به گزارش رویترز دادهای توسط حملات اخیر به سرقت و یا از بین نرفته، اما طبق گفته رئال دسترسی کارکنان دولتی و شهروندان را برای دستیابی به وب سایتهای عمومی دچار اشکال کرده است. مشخص نیست که چه گروهی پشت این حملات قرار دارد اما به گفته رئال یک گروه هکری ناشناس قبلا تهدید به این کار کرده بود.

تعقیب آسانژ از سوی چند کشور

جولیان آسانژ در ژوئن ۲۰۱۲ از بیم دستگیری توسط پلیس بریتانیا و اعزام به سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناه برد. در آن زمان پلیس سوئد قصد داشت او را به اتهام  تجاوز جنسی بازداشت کند. همزمان ایالات متحده خواهان استرداد آسانژ بود، زیرا او با افشای اسناد مهمی در رابطه با دخالت آمریکا در جنگ‌های افغانستان و عراق، به نظر دادگستری آمریکا مرتکب خیانت شده است. افزون بر این دادگستری بریتانیا نیز به دنبال دستگیری آسانژ بود، با این اتهام که او “شرایط وثیقه مالی” را زیر پا گذاشته است.

لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور بارها گفته بود که از اقامت درازمدت جولیان آسانژ در سفارت آن کشور در لندن خرسند نیست. گفته می‌شود که آسانژ به خاطر تخلف از قوانین بریتانیا دستگیر خواهد شد، اما مجازات سنگینی در انتظار او نیست. به گفته مورنو دولت بریتانیا حق ندارد آسانژ را به ایالات متحده تحویل دهد، زیرا طبق قانون، استرداد فرد به کشوری که جانش در خطر است، ممنوع است. از آنجا که آسانژ در آمریکا به خیانت متهم شده است، حکم مرگ او را تهدید می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.