رونمایی از رقیب جنگنده اف ۳۵

همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی هوایی فرن بورو، گوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس از مدل مفهومی نسل جدید جت های جنگنده تمپست این کشور رونمایی کرده است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از نیواطلس، به گفته وزیر دفاع انگلیس نسل جدید جنگنده های تمپست با نمونه های رقیب همچون تایفون و اف ۳۵ رقابت خواهند کرد.

این جنگنده از جمله اولین نمونه های جنگنده های نسل ششم انگلیس محسوب می شود و تولید آن وقتی به طور جدی در دستور کار این کشور قرار گرفت که فرانسه و آلمان از همکاری با انگلیس برای تولید نسل تازه جنگنده های یوروفایتر خودداری کردند.

رونمایی از رقیب جنگنده اف ۳۵

متخصصان انگلیسی می گویند تولید جنگنده جدید بر مبنای تجارب به دست آمده از تولید تایفون و همین طور بر مبنای همکاری با آمریکا برای تولید جنگنده اف ۳۵ صورت گرفته و شرکت هایی مانند بی ای ای سیستمز، رولز رویس، لئوناردو و غیره در تولید آن مشارکت داشته اند. قرار است برای تولید نهایی این محصول ۲ میلیارد پوند سرمایه گذاری شود.

رونمایی از رقیب جنگنده اف ۳۵

استفاده از دو موتور، قابلیت مخفی شدن از رادارها، بال های منعطف، قابلیت حمل موشک های مافوق صوت، کنترل تعداد زیادی پهپاد، امکان استفاده از سلاح های لیزری، سیستم های ارتباطی سایبری برای تبدیل هر هواپیما به یک مرکز فرمان و کنترل، کابین مجازی خلبان برای دسترسی به انبوه اطلاعات و سیستم های حمایتی رباتیک از جمله مزایای هواپیمای مذکور است.

 

 

مطالب مشابه

نظرات بسته شده است.