پرواز موفقیت آمیز بزرگترین هواپیمای جهان

بزرگترین هواپیمای کامپوزیت جهان که دارای بزرگترین بال است و استراتولانچ (Stratolaunch) نام دارد برای اولین بار در روز شنبه اولین پرواز خود را به پایان رساند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از نیواطلس، این هواپیمای دوقلو که قرار است موشک فضایی را به ارتفاع بالا برده و از آنجا به فضا پرتاب کند برای اولین بار از ایستگاه فضایی موهاوی (Mojave) در کالیفرنیا به هوا برخاست و بر فراز صحرای موهاوی پرواز کرد.

این پرواز گام بعدی ایجاد یک سیستم جدید پرتاب مداری است که اولین بار در سال ۱۹۴۷ انجام شد و با سقوط هواپیما در آن آزمایش، پروژه متوقف شد. در آن سال شرکت هواپیمایی هیوز (Hughes) هواپیمای آبی هرکولس اچ ۴ (H-4 Hercules) را برای اولین و آخرین بار از روی آب به پرواز درآورد تا مردم شاهد کنده شدن این هواپیمای غول پیکر از سطح آب باشند. هرکولس اچ ۴ سنگینترین هواپیمای آن دوران بود و طول بالهای آن به ۹۷٫۵ متر میرسید، آن هواپیما رکورد طولانیترین بالها را داشت تا اینکه استراتولانچ رکورد آن را شکست.

پرواز موفقیت آمیز بزرگترین هواپیمای جهان

اگرچه استراتولانچ با وزن ۲۲۶۰۰۰ کیلوگرم سنگین ترین هواپیما به حساب نمی آید اما با طول بالهای ۱۱۷ متر، رکورد طولانی ترین بالهای جهان را در اختیار دارد. هدف از ساخت این هواپیما این است که موشک و ماهواره با وزن ۲۵۰۰۰۰ کیلوگرم به مدار پایینی زمین بفرستد.

پرواز موفقیت آمیز بزرگترین هواپیمای جهان

در طول پرواز آزمایشی، استراتولانچ در هنگام انجام یک سری مانورها برای ارزیابی عملکرد هواپیما به ارتفاع ۵۲۰۰ متری با حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعت رسید. این هواپیمای ۶ موتوره، ۲ مخزن سوخت دارد و طوری طراحی شده است که می تواند ۳ موشک متصل به مرکز بال‌های عظیم خود را به فضا پرتاب کند.

پرواز موفقیت آمیز بزرگترین هواپیمای جهان

بیشتر بخوانید: رونمایی از رقیب جنگنده اف ۳۵

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.