کشف مقبره مربوط به عصر سنگ با قدمت ۵۵۰۰ سال در ایرلند

پژوهشگران دانشکده باستان شناسی دوبلین (UCD) در ایرلند یک مقبره ۵،۵۰۰ ساله مربوط به دوران سنگی (megalithic) کشف کرده اند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی میل، این مقبره در نزدیکی زمینهای کشاورزی مقبره دره بوین (Boyne Valley Tombs) که متعلق به قرن ۱۸ است یافته شده است. با حفاری مقبره ۲ اتاق و ۶ تخته سنگ که بخشی از حلقه کارین (cairn) یا سنگ قبر است یافته شد، اتاق­های کشف شده در بخش غربی مقبره بوده و ۴۰ متر طول دارند.

باستان شناسان می گویند تخته سنگها با نقش و نگارهای دوران نوسنگی (Neolithic) تزئین شده و یکی از با ارزش­ترین کشف ترین آثار هنری است که تاکنون در ایرلند کشف شده است.

کشف مقبره مربوط به عصر سنگ با قدمت ۵۵۰۰ سال در ایرلند

دکتر  کلایدنا لیونین (Dr Cliodhna Lionain) سرپرست گروه حفاری می­گوید: برای باستان شناسانی که بر روی این پروژه کار می­کنند این کشف یافتن دوره زندگی است. دکتر استیو دیویس (Dr Steve Davis) یکی دیگر از باستان شناسان اعتقاد دارد که این کشف یکی از برجسته­ ترین یافته­ های مربوط به عصر سنگی در ۵۰ سال گذشته است (بیشتر بخوانید: کشف مقبره شاه توت).

کشف مقبره مربوط به عصر سنگ با قدمت ۵۵۰۰ سال در ایرلند

علاوه بر دالانهای این مقبره بزرگ، اکتشافات مهم دیگری نیز به عنوان بخشی از این تحقیقات باستان شناسی در زمین های متعلق به دونیش (Devenish)در دورث (Dowth)، طی پنج سال گذشته انجام شده است. این کشف، مقبره­های باستانی دونیش را از ۸ به ۱۳ عدد میرساند که ۶ تای آنها با قدمت ۵۵۰۰ ساله هستند. مقبره­ها متعلق به دوره­های متفاوت با قدمت زیاد و مربوط به اواسط عصر سنگ، اواخر دوره نوسنگی و عصر برنز هستند.

 

مطالب مشابه

نظرات بسته شده است.