ناسا در سطح سیارک بنو شواهدی از وجود آب پیدا کرد

اعضای تیم ناسا در تاریخ ۱۰ دسامبر اعلام کردند که در سیارک بنو (Bennu) شواهدی از وجود آب پیدا کرده اند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از ساینس نیوز، امی سایمون (Amy Simon) عضو تیم مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرینبلد گفت: این یکی از چیزهایی است که ما امیدوار بودیم پیدا کنیم. امی سیامون در یک کنفرانس خبری در نشست ژئوفیزیک آمریکا در واشنگتن، گفت: این شواهدی از وجود آب مایع در بنو خبر واقعا بزرگی است.

فضاپیمای اوسیریس-آر ای ایکس (OSIRIS-REx) در روز ۳ دسامبر به سیارک بنو رسیده  است. در طول سال آینده، تیم به دنبال نقطه ای مناسب برای نمونه گیری از سیارک و بازگشت فضاپیما آن به زمین کار خواهند کرد. دونات لاورتا ( Dante Lauretta) معاون پژوهشی دانشگاه آریزونا در توسان، گفت: خیلی زود در ماموریت، متوجه شدیم که بنو در حال تهیه نوع موادی است که ما می خواهیم برگردانیم (بیشتر بخوانید: آموآموا می تواند توسط بیگانگان برای جستجوی حیات فرستاده شده باشد).

اسپکترومتر اوسیریس انواع مختلف مواد معدنی را بر اساس طول موج نور، امواج شیمیایی آنها اندازهگیری میکند. سایمون گفت که این دستگاه ها از یک ماه قبل از اینکه بنو به سیارک برسد قادر به دیدن نشانه هایی از مواد معدنی هیدراته در سطح بنو بوده است. این مواد معدنی فقط در حضور آب مایع شکل می گیرند که این نشان می دهد که بنو در گذشته سیستم گرمابی داشت.

ناسا در سطح سیارک بنو شواهدی از وجود آب پیدا کرد

سطح بنو بیش از حد انتظار ناسا خرده سنگ و دهانه های برخوردی داشت زیرا تصاویری که قبلا از این سیارک گرفته شده بود آن را نشان نمی دادند. مشاهدات از راه دور باعث شده بود که تیم انتظار چند تخته سنگ بزرگ در حدود ۱۰ متر را داشته باشند، در عوض آنها صدها تخته سنگ مشاهده کردند که برخی از آنها تا ۵۰ متر عرض دارند.

لائورتا گفت، این یک محیط کوچک با سطح خشن می تواند جزئیاتی از ساختار داخلی و تاریخ بنیو را نشان دهد (بیشتر بخوانید: چینی‌ها قصد دارند یک سیارک را به زمین بیاورند!). 

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.