وکتور؛ رباتی برای کودکان و بزرگسالان

یک شرکت متخصص رباتیک ربات کوچکی با نام وکتور طراحی کرده که ویژگی‌های شخصیتی خاص خود را دارد.
 
به گزارش علمی‌ها و به نقل از تک‌کرانچ، این ربات با وجود تمام حسگرها، دوربین‌ها و سخت‌افزارهایی که دارد، طراحی بسیار دوست‌داشتنی‌ای دارد که کار گروهی از انیماتورهاست که سال‌ها روی آن وقت گذاشته‌اند.

نام این ربات وکتور است و همیشه آماده به خدمت معنی می‌دهد و همیشه سراپا گوش است تا فرمان‌های صاحبش را پاسخ دهد. متخصصان رباتیک معتقدند که وکتور یک حیوان خانگی با شکل و شمایل آهنی است و البته شباهت زیادی به ربات فیلم جنگ ستارگان دارد که همیشه روی کف زمین راه می‌رفتند و کارهای مختلف انجام می‌دادند.

زمانی که وکتور از طریق گوشی هوشمند صاحبش به شبکه وای‌فای متصل می‌شود، دیگر نیاز به هیچ ابزار دیگری برای ایجاد تعامل با آن وجود ندارد. کافی است جلوی آن بنشینید و ببینید که محسط اطرافش را چگونه می‌گردد و کشف می‌کند. وکتور رباتی کاملا خودران و همیشه به ابر متصل است به همین دلیل می‌تواند به‌خوبی نقش یک دستیار مجازی را بازی کند و با فرمان صوتی سلام وکتور می‌توانید آن را بیدار کنید و سؤالات متعددی از جمله وضعیت هوا در شهرهای مختلف از آن بپرسید.

طراحان وکتور می گویند: این ربات با مجهز بودن به فناوری‌های کوالکوم در زمینه اتصالات، دوربین با کیفیت بالا و با دید فوق وسیع، فرستنده‌های مادون قرمز برای حساس شدن بیشتر آن نسبت به محیط اطرافش و همچنین فناوری لمسی یک پکیج تمام‌عیار برای خانواده‌ها و کودکان به شمار می‌رود.

به گفته طراحان، وکتور علاوه بر مجهز بودنش به فناوری‌های پیشرفته، شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی دارد. طراحان معتقدند که آینده ربات‌ها در فناوری‌هایی رقم می‌خورد که بتوانند آنها را دوست‌داشتنی‌تر و تعاملی‌تر جلوه دهند. در واقع در آینده ربات‌ها به جای اینکه IQ (ضریب هوشی) بالاتری داشته باشند، EQ (ضریب احساسی) بالاتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: چنتارو؛ ربات کاراته باز

وکتور علاوه بر جواب دادن به سؤالاتی نظیر وضعیت آب‌ و هوا، زمان و اخبار جدید، با فرمان صاحبش از او عکس می‌گیرد یا با او بازی می‌کند. این ربات مجهز به حسگرها و شتاب‌سنج است تا زمانی که به آن دست می‌زنید، متوجه شود و به شما پاسخ دهد. وکتور همچنین مجهز به فناوری تشخیص چهره است و افراد اطرافش را به‌خوبی می‌شناسد.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.