کشف یک مجسمه ابوالهول از جنس ماسه‌ در مصر

باستان‌ شناسان مصری یک مجسمه ابوالهول از جنس ماسه‌سنگ در مصر کشف کرده‌اند که به‌صورت شگفت‌انگیزی سالم مانده است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از ساینس آلرت، باستان‌ شناسان با حفاری بقایای یکی از معابد مصر باستان موفق به کشف یک مجسمه ابوالهول از جنس ماسه‌سنگ شدند که برای هزاران سال مخفی مانده بود. این مجسمه در معبد فرعون کوم‌اومبو، در نزدیکی اسوان، پیدا شده است. دانشمندان در حال تخلیه آب‌های زیرزمینی از این سایت باستانی بودند که این ابوالهول را پیدا کردند.

سازمان میراث فرهنگی مصر این خبر را از طریق فیس‌بوک اعلام کرد تا توجه توریست‌های علاقه‌مند به این کشور را جلب کند. با وجود این که کشف ابوالهول جدید بسیار هیجان‌انگیز است اما این مجسمه ماسه‌سنگی زیاد بزرگ نیست و حدود ۳۸ سانتی‌متر ارتفاع دارد.

کشف یک مجسمه ابوالهول از جنس ماسه‌ در مصر

بیشتر بخوانید: کشف دومین مجسمه ابوالهول در مصر

دو ماه قبل نیز باستان‌شناسان دو مجسمه ماسه‌سنگی از شاه بطلمیوس پنجم در معبد فرعون کوم‌اومبو پیدا کردند. نیمه جنوبی این معبد به سوبک (الهه باروری در مصر باستان که با سر تمساح به تصویر کشیده می‌شد) و نیمه شمالی آن به حوروس (ایزد آسمان و انتقام در مصر باستان که با سر شاهین به تصویر کشیده می‌شد) اختصاص یافته است. به گفته دانشمندان، این ابوالهول نیز متعلق به دوره بطلمیوسی، بین ۳۰۵ تا ۳۰ قبل از میلاد مسیح، است.

در مصر باستان، ابوالهول‌ها نگهبان قبر فراعنه محسوب می‌شدند. بطلمیوس پنجم از ۲۰۴ تا ۱۸۱ قبل از میلاد مسیح بر مصر حکومت کرد و کارهای وی روی سنگ روزتا حکاکی شده است. کار ساخت‌وساز روی این معبد بعد از مرگ جانشین بطلمیوس پنجم شروع شد.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.