کوالکام از اسنپ دراگون ۸۵۵ رونمایی کرد

کوالکام از اسنپ دراگون ۸۵۵ رونمایی برای سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد، این پردازنده از ۵G پشتیبانی می کند و عملکرد آن در زمینه AI افزابش یافته است. 

به گزارش علمی‌ها و به نقل از نیواطلس، کوالکام به رسم هر سال یک پدازنده جدید معرفی می کند که معمولا ۱۲ ماه طول می کشد تا پرچمداران اندروید از آن استفاده کنند. امسال نیز Snapdragon 855 را برای سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، ویژگی های اصلی آن عبارتند از پشتیبانی از ۵G و در عین حال افزایش عملکرد بیشتر AI است.

اتصال ۵G از طریق مودم X50 انجام می گیرد که اسنپدراگون ۸۵۵ را پشتیبانی می کند. فن آوری سلولی نسل آینده موظف است یک نقطه فروش بزرگ برای تلفن های ۲۰۱۹ ایجاد کند. حتی اگر سایر زیرساخت های فیزیکی نیاز به افزایش کارایی داشته باشد، انتظار می رود که پرچمداران اندروید سال آینده از آن استفاده کنند.

کوالکام اعلام کرد که توسعه شبکه ۵G خود را در سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده، اروپا و آسیا آغاز خواهد کرد. همچنان که ۵G سرعت دانلود و بارگذاری زیادی ارائه می دهد ظرفیت آن نیز بیشتر خواهد بود به این معنی که در مناطق شلوغ قطع سیگنال نخواهد داشت.

ویژگی دیگر اسنپدراگون ۸۵۵ موتور جدید AI است. در چند سال گذشته پردازنده های موبایل بخشی را به اجزای هوش مصنوعی اختصاص داده بودند که موارد خاصی را از طریق AI برای پردازش تشخیص صدا و چهره و واقعیت افزوده اختصاص می دهد، این پردازنده نیز مانند آنها است.

کوالکام از اسنپ دراگون 855 رونمایی کرد

تفاوت آن در سرعت چگونه است، کوالکام می گوید پردازنده AI در اسنپدراگون ۸۵۵ سه برابر سریعتر از اسنپدراگون ۸۴۵ است. انتظار می رود که پیشرفت هایی در برنامه های AR، فیلتر های عکس و غیره انجام شود.

کوالکام همچنین تکنولوژی جدید شناسایی اثر انگشت اولتراسونیک را در اسنپدراگون ۸۵۵ نشان داد: به این معنی که ما باید گوشی های بیشتری با اسکنر اثر انگشت ساخته شده را در صفحه نمایش ببینیم. در حالی که چندین دستگاه از ویژگی اثر انگشت موجود استفاده می کنند، اسکنر جدید اسنپدراگون ۸۵۵ باید سرعت آن را بیشتر و قابل اطمینان تر کند که ساخت آن برای سازندگان گوسی ساده تر شود.

کوالکام هنوز چیز زیادی در مورد عملکرد اسنپدراگون ۸۵۵ نشان نداده، اما می دانیم که پردازنده ۷ نانومتری آن از پردازنده ۱۰ نانومتری پیشین ساخته شده است. این به معنای بهبود قابل ملاحظه در عملکرد، کارایی و عمر باتری است، اما باید صبر کنیم تا جزئیات بیشتری در آینده ببینیم. 

اسنپدراگون ۸۴۵ راه خود را به گوشی هایی مانند Pixel 3، LG G7 ThinQ، Sony Xperia XZ3، OnePlus 6T و برخی از انواع گوشی های Galaxy سامسونگ یافته است، به همین ترتیب اسنپدراگون ۸۵۵ نیز باید به همان اندازه در گوشیهای ۲۰۱۹ قوی باشد (بیشتر بخوانید: ۷ مدل از بهترین گوشی های هوشمند برای خرید).

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.