گمشدگان مشهور مثلث برمودا

مثلث برمودا به دلیل ناپدید شدن برخی کشتی‌ها و هواپیما‌ها به عنوان منطقه‌ای خطرناک و اسرارآمیز شناخته می‌شود.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از Livescience، مثلث برمودا که با عنوان مثلث شیطانی نیز شناخته می‌شود، منطقه‌ای در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی بوده و در میان برمودا، فلوریدا و پورتوریکو قرار دارد. فاصله این مثلث از هر کدام از این نقاط از هر طرف کمتر از ۱۶۰۰ کیلومتر است.

شایعات و سوءظن‌ها یا شاید عوامل ماوراء طبیعی بر این منطقه مرموز سایه انداخته‌اند، به گونه‌ای که در طول یک قرن گذشته، مثلث برمودا برخی کشتی‌ها را بلعید به همین دلیل مقصر تلفات صدها انسان است. در این مطلب چند مورد از عجیب‌ترین ناپدید شدگان برمودا ذکر می‌شوند.

پرواز ۱۹ 

پرواز 19 

شهرت مثلث برمودا از ۵ دسامبر ۱۹۴۵ آغاز شد، این عملیات پرواز ۱۹ نام داشت. در این عملیات یک اسکادران شامل ۵ بمب افکن نیروی دریایی ایالات متحده در طی یک پرواز تمرینی در هوای صاف ناپدید شدند. هواپیماها کاملاً مجهز بوده و قبل از عزیمت از ایستگاه هوایی نیروی دریایی فورت لادردیل (Fort Lauderdale) در فلوریدا به طور کامل بررسی شده بودند. آنچه این ناپدید شدن را مرموزتر می‌کند این است که این اتفاق در زمان صلح رخ داد از اینرو احتمال اینکه آنها مورد اصابت قرار گرفته باشند، بسیار پایین است. این تصویر مربوط به پرواز هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا با نام TBF Grumman Avenger، است که مشابه هواپیماهای پرواز ۱۹ بودند.

طبق گزارش‌ها قبل از قطع شدن ارتباط رادیویی در ساحل جنوبی فلوریدا، رهبر پرواز ۱۹ شنیده بود که خلبان‌ها به طور مرتب گزارش می‌کردند که “همه چیز عجیب به نظر می‌رسد، حتی اقیانوس” و “ما وارد آب سفید می‌شویم، هیچ چیز درست به نظر نمی‌رسد”. با وجود جستجوی طولانی مدت، هواپیماها و ۱۴ خدمه آنها هرگز پیدا نشدند. به دنبال این اتفاق یک هواپیمای جستجو و نجات با ۱۳ خدمه برای یافتن هواپیماهای مفقود شده اعزام شدند، اما آنها نیز به طور غیرقابل توضیح ناپدید شدند.

ستاره آریل 

ستاره آریل 

به گفته نیروی دریایی ایالات متحده، مثلث برمودا در طی یک قرن گذشته عامل ناپدید شدن اسرارآمیز بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما است. در ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ هواپیمای مسافربری G-AGRE ستاره آریل (Star Ariel) که متعلق به هواپیمایی بریتانیایی خطوط هوایی آمریکای جنوبی بود (British South American Airways) نیز مفقود شد. این هواپیما که از مسیر کیندلی (Kindley) در برمودا تا کینگستون (Kingston) جامائیکا حرکت می‌کرد از روی مثلث برمودا پرواز کرده بود. شرایط آب و هوایی در روز ناپدید شدن کاملاً آرام بود. هفت خدمه هواپیما به همراه ۱۳ مسافر گم شده و لاشه هواپیما نیز هرگز پیدا نشد است.

ملکه گوگرد

ملکه گوگرد

اس‌اس تفنگداران دریایی ملکه گوگرد (SS Marine Sulfur Queen) که به کشتی نفتکش T2 تبدیل شده و حامل گوگرد مذاب بود در سال ۱۹۶۳ به همراه ۳۹ خدمه خود در نزدیکی ساحل جنوبی فلوریدا ناپدید شد. این کشتی آخرین بار در تاریخ ۴ فوریه ۱۹۶۳ یک پیام رادیویی عادی ارسال کرده بود. پس از آنکه ارتباط رادیویی با کشتی به طور کامل قطع شد، یک گروه جستجو به منطقه اعزام شدند. تیم نجات پس از گذشت بیش از دو هفته، فقط چند قطعه از لوازم نجات متعلق به کشتی را همانگونه که در تصویر مشاهده می‌شود، یافتند. ناپدید شدن ملکه گوگرد در مثلث شیطان نگران کننده بود، زیرا براساس افسانه‌های قدیمی پادشاه عالم اموات بوی بد گوگرد می‌دهد.

سایکلوپ

گمشدگان مشهور مثلث برمودا

تصویر مربوط به کشتی عظیم سایکلوپ ((U.S.S. Cyclops (AC-4) ایالات متحده است که در سال ۱۹۱۸ در دریا گم شد. سایکلوپ پس از عزیمت از باربادوس به مقصد بالتیمور، در ۴ مارس ۱۹۱۸ بدون هیچ ردی ناپدید شد و ۳۰۶ نفر از خدمه و مسافران را نیز با خود برد. این مورد بزرگترین تلفات تاریخ نیروی دریایی ایالات متحده است که در نتیجه جنگ رخ نداد.

نرئوس

اس‌اس نرئوس

کشتی اس‌اس نرئوس ((USS Nereus (AC-10) یکی از چهار ناوگان کلاس پروتئوس (Proteus) بود که در طول جنگ جهانی اول برای نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده بود. نام این کشتی از نرئوس خدای دریایی اساطیری یونان، محافظ دریانوردان گرفته شده بود. اس‌اس نرئوس اندکی پس از ۴ دسامبر ۱۹۴۱ در حالی که از بندر سنت توماس جزایر ویرجین (St. Thomas in the Virgin Islands) عازم پورتلند بود گم شد. این کشتی با ۶۱ نفر خدمه دقیقاً در همان مسیری که کشتی خواهرش یواس‌اس پروتئوس (USS Proteus) در ۲۳ نوامبر ۱۹۴۱ (یک ماه قبل از نرئوس) ناپدید شده بود، ناپدید شد.

پروتئوس

پروتئوس

یواس‌اس پروتئوس ((USS Proteus (AC-9) ناو نیروی دریایی آمریکا بود که به یک کشتی تجاری تبدیل شده بود. این کشتی پس از ۲۳ نوامبر ۱۹۴۱ که بندر سنت توماس را به مقصد بنادر سواحل شرقی ایالات متحده ترک کرد، دیگر خبری از آن نشد. پروتئوس تقریباً ۱۶۵ متر طول داشت و به همراه ۵۸ مرد یک محموله معدنی بوکسیت را حمل می‌کرد. دو تا از سه کشتی خواهر پروتئوس، نرئوس و سایکلوپ بدون هیچ اثری در مثلث برمودا برای همیشه گم شدند.

فعالیت‌های ماوراء الطبیعه؟

تاکنون چندین نظریه عجیب برای توضیح ناپدید شدن‌ها ارائه شده است. نظریه‌هایی چون آدم ربایی توسط فرازمینی‌ها، تارهای زمانی، پرتال‌های منتهی به ابعاد دیگر، ناهنجاری‌های مغناطیسی، پدیده‌های ژئوفیزیکی و حباب‌های عظیم گاز متان که برای مثلث اسرارآمیز برمودا ارائه شده‌اند. یکی از نظریه‌های رایج و عجیب این است که شهر افسانه‌ای و گمشده آتلانتیس در کف مثلث برمودا قرار داشته و فناوری پیشرفته آن بر کشتی‌های مجاور تاثیر می‌گذارد.

توضیح منطقی

در حقیقت، تعداد ناپدید شدن‌ها در مثلث برمودا با سایر مناطق پر رفت و آمد سازگار است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این منطقه تعداد غیرعادی از کشتی‌های غرق شده را تجربه کرده است. در این منطقه طوفان‌های غیرقابل پیش بینی وجود داشته و اکثر طوفان‌های اقیانوس اطلس و طوفان‌های گرمسیری از کنار مثلث عبور می‌کنند. به گفته نیروی دریایی، جریان زیردریایی گلف استریم (Gulf Stream) در این منطقه می‌تواند باعث ایجاد تغییرات سریع و خشن در هوا شود، همچنین این جریان می‌تواند مدارک بروز فاجعه را نیز به سرعت پاک کند.

اعماق تاریک

پروتئوس

بازیابی هواپیماها و کشتی‌های غرق شده در مثلث برمودا بسیار دشوار است زیرا این منطقه در گودال پورتوریکو قرار دارد که با عمق ۹۲۰۰ متری خود عمیق‌ترین بخش اقیانوس اطلس به حساب می‌آید. چیزهایی که در چنین نقاط عمیقی غرق شوند، بندرت دوباره دیده می‌شوند. تصویر بالا مربوط به یک ناو هواپیمابر ناشناس غرق شده است که در ۱ آوریل ۲۰۱۱ توسط محققان اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) در مثلث برمودا کشف شد.

بیشتر بخوانید: راز مثلث برمودا حل شد

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.