راز مثلث برمودا حل شد

دانشمندانی از دانشگاه ساتهمپتون با شبیه سازی مثلث برمودا ادعا می‌کنند که تلاقی طوفان‌های بزرگ در این منطقه عامل ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از تک اکسپلوریست، مثلث برمودا منطقه‌ای اسرارآمیز از اقیانوس اطلس شمالی است که در میان میامی، برمودا و پورتوریکو قرار داشته و ناحیه‌ای به مساحت ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع را دربر می‌‌گیرد. طی سال‌های گذشته ده‌ها کشتی و هواپیما در این منطقه ناپدید شده‌اند. علت این پدیده مشخص نیست ولی دانشمندان را برای سال‌ها زیادی گیج کرده است. اما اکنون یک دانشمند معتقد است که ممکن است علت ناپدید شدن در مثلث برمودا را کشف کرده باشد.

به گفته محققان دانشگاه ساوتهمپتون، موج‌های بسیار بزرگی با ارتفاع ۳۰۰ متر در این نقطه ایجاد می‌شوند، که ممکن است علت ناپدید شدن بسیاری از کشتی‌ها و هواپیماها در داخل آن باشند. آنها از شبیه سازهای داخلی برای ایجاد موج های غول پیکر استفاده کردند.

راز مثلث برمودا حل شد

امواج سرکش و غول پیکر بصورت غیر منتظره و ناگهانی ظاهر می‌شوند که می‌تواند برای کشتی‌ها حتی کشتی‌های بزرگ خطرناک باشد. برای بررسی بیشتر، دانشمندان مدلی از کشتی بزرگ یواس‌اس سایکلوپ (USS Cyclops)، که در سال ۱۹۱۸ با ۳۰۰ نفر ناپدید شد، را شبیه سازی کردند. 

یواس‌اس سایکلوپ ۱۶۵ متر طول داشت و از آن برای حمل و نقل سوخت در طول جنگ جهانی اول استفاده می‌شد. این کشتی در سال ۱۹۱۸ هنگامی که از باهیا عازم بالتیمور بود ناپدید شد. برخی کارشناسان بر این باورند که ناپدید شدن سایکلوپ غیرطبیعی بود، این کشتی بزرگترین تلفات نیروی دریایی ایالات متحده در تاریخ است.

دکتر سایمون باکسال (Simon Boxall) اقیانوس شناس و زمین شناس دانشگاه ساوتهمپتون می‌گوید: این ناحیه از اقیانوس اطلس می‌تواند محل تلاقی سه طوفان عظیم باشد که از جهات مختلف به هم متصل می‌شوند و شرایط مناسب برای ایجاد امواج غول پیکر را فراهم می‌کنند.

چنین طوفانهایی می توانند سایکلوپ را دو تکه کنند، به گفته وی طوفان‌ها ممکن است از جنوب و شمال آمده و در محل مثلث برمودا با هم دیگر تلاقی کرده باشند. او در ادامه گفت: اگر یک طوفان دیگر از سمت فلوریدا بیاید موج‌های مثلث برمودا مرگبار خواهند بود. 

بیشتر بخوانید: گمشدگان مشهور مثلث برمودا

مطالب مشابه
9 نظر
  1. پنجره یو پی وی سی می گوید

    مطلب جالبی بود
    ممنون از شما

    1. مدیریت می گوید

      سپاس

  2. دانلود قالب افتر افکت می گوید

    بسیار بسیار مطللب جذابی بود
    لطفا باز هم از این جور مقاله ها بزارید

  3. Pedram می گوید

    اگر برمودا تو ایران بود مردم ایرا برا اینکه بفمن که راسته خودشونو مینداختن توش ببینم میخوره یا نمیخوره

    1. من می گوید

      شک نکن یکی از اونایی ک خودشو مینداخت توش من بودم

  4. شرکت طراحی سایت می گوید

    بسیار آموزنده

  5. کره گیاهی برای پوست می گوید

    مطلب خیلی مفیدی بود دمتون گرم
    موفق و پیروز باشید

  6. آرمیتا می گوید

    این فرضیه قابل باوره اما اینکه قطب نماها و مسیر یاب های هواپیما ها و کشتی ها رو از کار میندازه رو توضیح نمیده یا اینکه چرا یه خلبانی ک رفته بود اونجا وارد تونل ابرها شده بود و بعد از ۱۷ دقیقه مسیر یک ساعتی رو جلو رفته بود …

  7. دستگاه بادکن پت می گوید

    خیلی خیلی مطلب آموزنده ای بود
    راجع به اهرام مصر هم لطفا مطالب بیشتری قرار بدید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.