جنگجوی عصر آهن که با ۹ نیزه کشته شده تا بصورت خون آشام به زندگی برنگردد

باستان شناسان بقایای وحشتناکی از یک جنگجوی قرون آهن به قدمت ۲۰۰۰ سال پیش را در یورکشایر کشف کردند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی میل، بر روی بدن او ۹ جای نیزه وجود دارد که پنج عدد از آنها آهن و چهار عدد دیگر استخوان هستند. پیشانی او نیز با یک شی سوراخ شده احتمالا مرگ دردناکی داشته است. اما، نبرد عامل به وجود آمدن این صدمات وحشتناک نیست.

کارشناسان می گویند که این جنگجو بین ۱۷ تا ۲۵ سال سن داشت و این صدمات پس از مرگ او انجام شده و در یک اقدام احتمالی می خواستند او را دوباره بکشند. محققان می گویند که در این میان توضیحات زیادی برای مرگ غیرعادی ارائه شده اما دفن وی با سنت های باستانی انجام شده اند تا اطمینان حاصل شود که فرد پس از مرگ به صورت خون آشام از قبر برنگردد.

یک قبر زن در اسپینا بیفیدا در نزدیکی شهر پوکلینگتون با قدمت ۳ قرن قبل از میلاد و سن مشابه جنگجو نیز یافت شده است. در نزدیکی این قبر افراد تیم، گور ۲ فرد مسن را یافتند که با ارابه های خود و دو اسب به خاک سپرده شده بودند، احتمالا اسبها در حالی که هنوز زنده بودند به خاک سپرده شده بودند.

این اکتشاف غیر معمول در یورکشایر پرسش های بی شماری ایجاد کرده که محققان تیم MAP در حال کار بر روی این هستند تا بفهمند هزاران سال پیش اینجا چه اتفاقی افتاده است. به گفته ایندیپندنت سه فرضیه در مورد آنچه که ممکن است برای جنگجوی جوان رخ داده وجود دارد.

بعضی از کارشناسان می گویند ممکن است او به علل طبیعی فوت کرده باشد. اگر چنین باشد ممکن است کسانی که او را دفن کردهاند او را به شیوه ای عرفانی دفن کردند تا مرگ او را به شکل یک جنگجوی واقعی جلوه بدهند. علاوه بر آسیب های پس از مرگ، پژوهشگران همچنین دریافتند که به سپر او آسیب رسیده است.

این تیم باستان شناسی همچنین می گوید که این می تواند شواهدی از مراسم قتل عام خون آشام های قدیمی باشد؛ مانند بسیاری دیگر از این نوع دفن ها، اشیاء مورد استفاده برای سوراخ کردن بدن در جای خود قرار دارند. به گفته ایندیپندنت در دهه های گذشته ۱۴ مورد از قبرهای مشابه یافت شده است (بیشتر بخوانید: جمجمه ای که نشان دهنده ترس رومیان از خون آشام ها است).

محققان می گویند ممکن است این جنگجوی جوان قربانی یک قتل عام باشد. با این حال، داستان واقعی دفن او به صورت رمز و راز باقی مانده است.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.