راه اندازی یک مرکز جدید برای کشف حیات بیگانه توسط ناسا

ناسا یک تیم تحقیقاتی را گردهم آوردی کردی تا وجود موجودات بیگانه را در سیارات مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی‌میل، ناسا به تازگی مرکزی به نام مرکز علمی جستجوی حیات یا CLDS کرده است که هدف از ایجاد آن جست‌وجوی حیات بیگانگان است. ناسا مدعی شده که به زودی علم قادر خواهد بود برای وجود حیات بیگانگان پاسخی قطعی ارائه دهد.

ناسا در این پروژه با محققانی در خارج از این آژانس فضایی همکاری خواهد کرد تا هرگونه علائم موجودات فرازمینی را ردیابی کند. توری هولر (Tori Hoehler) یکی از محققان ناسا و مرکز CLDS گفت: ما هم‌اکنون دارای تخصص‌های علمی و مهندسی لازم هستیم تا به سوال بزرگ وجود حیات بیگانگان پاسخ دهیم.

علاوه بر آن جامعه بزرگ دانشمندان امروزی نیز برای مواجهه با این چالش آماده هستند. وی ادامه داد، ما برای رسیدن به بهترین نتیجه و دستیابی به موفقیت نیازمند ابزارها و راهبردهایی هستیم که ما را به سمت پیدا کردن زندگی در یک دنیای دیگر سوق دهند.

بیشتر بخوانید: سیاره شبه زمین بارنارد بی می تواند میزبان حیات بیگانه باشد

راه اندازی یک مرکز جدید برای کشف حیات بیگانه توسط ناسا

شرایطی که در این دنیاها وجود دارد، بسیار منحصر به فرد بوده و نه تنها از زمین متفاوت است، بلکه با جهان‌های بیگانه دیگر نیز تفاوت دارد. قرار است در این پروژه ناسا با محققان مؤسسه فناوری جورجیا (Georgia Tech University) و دانشگاه  جُرج‌تاون (Georgetown) همکاری کند.

یکی از اهداف اصلی پروژه جستجوی هوش فرازمینی (SETI) ناسا جستجوی زندگی در سیارات فراخورشیدی است. دانشمندان یک پورتال آنلاین برای پیگیری جمع آوری شده برای کشف زندگی بیگانه در سیارات دورافتاده اندازی کرده اند. وبسایت technosearch.seti.org یک پرتال آنلاین است که ناسا برای کمک به دانشمندان طراحی کرده است تا بتوانند به اطلاعات پروژه SETI دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از عجیب ترین گزارشها از مشاهده بشقاب پرنده ها

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.