کارشناسان آمریکایی می خواهند یک نمونه اولیه از نیروگاه همجوشی هسته ای بسازند

دانشمندان برای ادامه مطالعه در مورد انرژی همجوشی هستهای در ایالات متحده تلاش میکنند یک نیروگاه کوچک بسازند، آنها میگویند این نمونه اولیه کمک بزرگی خواهد بود.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از تک تایمز، کارشناسان آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی از وزارت انرژی آمریکا خواستند تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع انجام دهند؛ چرا که ایالات متحده در طولانی مدت میتواند از آن بهرهمند  شود. مایکل موئل (Michael Mauel) رئیس هیئت مدیره و استاد فیزیک کاربردی در دانشگاه کلمبیا، خاطر نشان کرد که پیشرفت بسیار زیادی درباره این مطالعه صورت گرفته است.

موئل میگوید: اکنون زمان مناسبی برای ایالات متحده است تا از سرمایه گذاری در سوخت پلاسما بهره مند شده و رهبری مطالعات انرژی همجوشی را به دست آورد. 

این گروه توصیه می کند که ایالات متحده از فناوری ITER که مجهز به انرژی هسته ای در فرانسه است استفاده نکند، ایالات متحده سالانه ۲۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده که انتقادات بسیاری را در داخل آمریکا برانگیخته است. علاوه بر این، گزارش نشان می دهد که حرکت مطلوبی درباره همجوشی هسته ای انجام شده است. مانوئل گفت که او در حال مشاوره با فیزیکدانان جوان مرکز ملوین شوکت (Melvyn Shochet) در دانشگاه شیکاگو است که به مطالعه درباره همجوشی هسته ای می پردازند.

به غیر از تشویق دولت برای دنبال کردن ITER در فرانسه دانشمندان همچنین پیشنهاد کردند که یک نمونه اولیه به نام (CPP) بسازند که بر خلاف پروژه Megaproject در فرانسه می تواند برق تولید کند. علاوه بر این، کارشناسان پیشنهاد کردند که این نیروگاه کوچک باید توسعه یابد تا ایالات متحده از این زمینه عقب نماند و محققان کشورهای دیگر را نیز پشتیبانی کند (بیشتر بخوانید: پروژه همجوشی هسته ای چین، با تولید دمای ۶ برابر داغتر از خورشید رکورد دما را شکست).

کارشناسان آمریکایی می خواهند یک نمونه اولیه از نیروگاه همجوشی هسته ای بسازند
پروژه ITER در فرانسه

ITER در اروپا نمونه ای بزرگ است که به آن DEMO گفته می شود در مقایسه با این پروژه CPP بسیار کوچک است. اگر چه این گزارش امیدوار کننده به نظر میرسد، استیون کولی مدیر DOE در آزمایشگاه فیزیک پلاسما در پرینستون میگوید: که این کار به سادگی راه رفتن در پارک نیست.

دانشمندانی که در این پروژه مشغول به کار هستند در مورد ساخت CPP اطلاعات کمی دارند و سالها طول خواهد کشید تا توسعه آن کامل شود. هزینه این پروژه ۵۶۴ میلیون دلار در سال است که به نظر بسیاری از کارشناسان این مقدار نزدیک به رقم واقعی نیست و هزینه بیشتری نیاز خواهد بود.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.