هیوندای از ماشینی رونمایی کرد که می تواند راه برود

هیوندای خودروی جدیدی را به نمایش گذاشت که دارای پا است و در هر سطحی می تواند حرکت کند. این طرح مفهومی با نام الویت (Elevate) در رویداد CES لس آنجلس رونمایی شد.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی میل، این خودروی خاص با ترکیب چرخ های سنتی و پاهای باز شونده از طرح AT-AT فیلم جنگ ستارگان الکو برداری شده است. به گفته هیوندای گروها و تیمهای امداد و نجات اولین مشتریان این خودرو خواهند بود.

جان سو (John Suh) از این شرکت می گوید: هنگامی که یک سونامی یا زلزله رخ می دهد با وسایل نقلیه نجات فعلی کمک رسانی بسیار مشکل می شود. از اینرو این خودرو جاهایی می رود که فقط با پا می توان به آنجا رفت.  سو می گوید: الویت می تواند به جاهایی که به علت حوادث تخریب شده اند مانند بقایای سیل و یا فروریختگی بتون برود. این فناوری به مراتب فراتر از شرایط اضطراری است.

هیوندا از ماشینی رونمایی کرد که می تواند راه برود

معلولانی که به علت نبود رمپ یا سراشیبی در پلهها محدودیتهای زیادی دارند با این خودرو می توانند همه جا بروند، این خودرو همچنین در جمع کردن ویلچر نیز به آنها کمک میکند. الویت با ترکیب تکنولوژی خودروهای الکتریکی و رباتیک این امکان را به فرد میدهد تا فراتر از محدودیت ها گام بر دارد.

هیوندا از ماشینی رونمایی کرد که می تواند راه برود

معماری رباتیک آن آزادی زیادی به دست می دهد و نیروی محرکه چرخها از طریق موتورهای الکتریکی با فن آوری الکتریکی فعال (electric actuator technology) فراهم می شود. این طراحی منحصر به فرد امکان راه رفتن به هر دو شکل پستاندار و خزنده به آن داده، و این اجازه را می دهد تا در هر جهت حرکت کند.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.