محققان با چاپ ۳ بعدی یک ربات ساختند که پیانو می نوازد

برای تعطیلات دانشمندان در دانشگاه کمبریج یک دست رباتیک توسعه دادهاند که میتواند آهنگ کریسمس را روی پیانو اجرا کند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از تک تایمز، در یک ویدیو که اخیرا در یوتیوب منتشر شده، تیم نشان داد رباتی که آنها ساخته اند می تواند عبارات ساده موسیقی بر روی پیانو را با مچ خود نه حرکت انگشتان دست انجام دهد. این آزمایش نشان می دهد که تکرار حرکات پیچیده دست انسان برای ربات چقدر چالش برانگیز است.

در حالی که قبلا چندین تلاش دیگر برای ساخت رباتی که بتواند پیانو بنوازد انجام شده، اما این آزمایش دانشمندان دانشگاه کمبریج کاملا متفاوت از بقیه است. آنها از چاپ سه بعدی را برای ادغام پلیمرهایی سخت و نرم به تقلید از استخوان ها و رباط های یک دست انسان کمک گرفتند.

دانشمندان توضیح دادند که حرکت دست رباتیک از طریق پویایی غیرفعال است به این معنی که حرکتی در پایین تر از مچ دست وجود ندارد. دست رباتیک به یک بازوی رباتیک استاندارد متصل می شود تا حرکات آن را کنترل کند. هنگامی که دست به پیانو متصل شود قادر به نواختن آهنگ پیانو در سبک های مختلف از قطعات موسیقی توسط آهنگسازان معروف تا آهنگ تعطیلات فصلی است (بیشتر بخوانید: چنتارو؛ ربات کاراته باز). 

تیم توضیح می دهد که هدف از این پروژه شناختن طرح های مکانیکی هوشمند بدن انسان است که به رفتار هوشمندانه در خارج از کنترل فعال مغز کمک می کنند. آنها با استفاده از دست رباتیک خود، توانستند اهمیت طرح های فیزیکی را بررسی کنند. دانشمندان امیدوارند که علیرغم محدودیت های دستکاری رباتیک، آنها بتوانند طرح های مصنوعی را بهبود داده یا از فرایندهای خودکار در تولید استفاده کنند.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.