کشف گنجینه های شهر گمشده هراکلیون

خرابه‌های یک معبد از شهر باستانی غرق شده هراکلیون که به آتلانتیس مصر مشهور است، در سواحل شمالی این کشور کشف شد.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی میل، شهر هراکلیون (Heracleion) حدود ۱۲۰۰ سال پیش غرق شد اما از زمان کشف آن در دهه ۲۰۰۰، باستان شناسان دریایی تلاش کردهاند تا قسمتهای مختلف آن را کشف کنند. در یکی از جدیدترین کشفها غواصان مصری و اروپایی موفق به یافتن خرابههای یک معبد به همراه یک گنجینه بزرگ شامل سکههای برنزی و جواهرات شدند.

باستان شناسان با استفاده از یک دستگاه اسکن پیچیده، بخش جدیدی از معبد اصلی شهر را کشف کردند که کاملا تخریب شده است. باقی مانده یک معبد یونانی کوچکتر با ستون های باستانی همراه با سفالهایی که متعلق به قرن سوم و چهارم پیش از میلاد بودند کشف شد. سکههای برنزی مربوط به دوران سلطنت پادشاه بطلمیوس دوم (Ptolemy II)، سالهای ۲۸۳-۲۴۶ قبل از میلاد بود.

باستان شناسان همچنین با استفاده از این یافتهها نقشه کانوپوس (Canopus)، یکی دیگر از بخشهای غرق شده هراکلیون را کشیدند. آنها بقایای چندین ساختمان را پیدا کردند، آنها جستجوی خود را حدود دو سوم مایل از این قسمت شهر گسترش دادند که سبب شد سکه های برنزی و طلا به همراه جواهرات خوب حفظ شده شامل انگشتر و گوشواره کشف کنند.

بیشتر بخوانید: شهر گمشده آتلانتیس، افسانه یا واقعیت

کشف گنجینه هایی از شهر گمشده هراکلیون

محققان همچنین برخی از کشتیهای باستانی غرق شده را که در این محل وجود داشت را مورد بررسی قرار دادند. آنها در یکی از این کشتیها ظروف، جواهرات و سکه پیدا کردند که به نظر میرسد متعلق به قرن چهارم قبل از میلاد هستند. شهر هراکلیون که معبد کلئوپاترا (Cleopatra) در آن قرار داشت یکی از مهمترین مراکز تجاری در منطقه مدیترانه بود و در محل کنونی خلیج ابوقیر (Bay of Aboukir) در مصر قرار داشت.

کشف گنجینه هایی از شهر گمشده هراکلیون

۱۲ سال پیش دکتر فرانک گودویو (Franck Goddio) باستان شناس دریایی فرانسوی، در خط ساحلی مصر در جستجوی کشتیهای جنگی فرانسوی بود که در نبرد نیل (Battle of the Nile) در قرن هجدهم غرق شده بودند، وی به جای آن کشتیها گنجینههای شهر گمشده هراکلیون را کشف کرد. پس از کنار زدن لایه های شن و ماسه، غواصان شواهدی از ثروت فوق العادهای را کشف کردند. براساس نقاشیهایی که از زندگی در هراکلیون وجود دارد، باستان شناسان باور دارند که این شهر بیش از ۱۰۰۰ سال پیش مرکز تجارت مدیترانه بوده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ شهر گمشده افسانه‌ای

منبع dailymail
مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.