گوگل رسما شبکه اجتماعی ناموفق خود، گوگل پلاس را تعطیل کرد

گوگل رسما روند تعطیلی و حذف همه حساب های کاربری پلت فرم گوگل پلاس را آغاز و رقابت مستقیم با فیس بوک و توییتر را متوقف می کند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از ورج، سخنگوی گوگل روز سه شنبه هفته جاری رسماً این خبر را با یک ایمیل به وبسایت ورج اعلام کرد. گوگل به دو دلیل استقبال کم و نشت اطلاعات ۱۰ میلیون کاربر، در سال ۲۰۱۸ خبر از تعطیلی این شبکه اجتماعی در آینده نزدیک داده بود.

در طی مشکل امنیتی اول گوگل مسئله را بصورت محرمانه حفظ کرده و تصمیم به بستن این پلت فرم کرد اما پس از بروز دومین مشکل امنیتی گوگل تصمیم گرفت که این شبکه اجتماعی را طی ۴ ماه تعطیل کند و به جای ماه اوت از آوریل شروع به این کار نمود.

در هر دو مورد، گوگل اعلام کرد که هیچ شواهدی وجود ندارد که توسعه دهندگان از این اشکالات اطلاع داشته باشند یا از آنها سوء استفاده کردهاند. دسترسی به API های گوگل پلاس پس از اعلام برنامه خاموشی این پلت فرم قطع شده است.

گوگل رسما شبکه اجتماعی ناموفق خود، گوگل پلاس را تعطیل کرد

گوگل اذعان کرد که گوگل پلاس نتوانسته است انتظارات این شرکت را برای رشد کاربر برآورده کند. بن اسمیت (Ben Smith) از تیم گوگل در اکتبر سال ۲۰۱۸ نوشت: در حالی که تیم های مهندسی ما در طول سال های اخیر تلاش زیادی برای اصلاحات در گوگل پلاس انجام دادند،  از دستیابی به استقبال مصرف کنندگان یا توسعه دهندگان به شکل گسترده برخوردار نیستند و ارتباطات محدودی با برنامه نشان داده اند.تا جایی که نرخ نود درصد حضور کاربران گوگل پلاس در این پلتفرم زیر ۵ ثانیه است.

به نظر می رسد گوگل پلاس از همان روز نخست در مقایسه با شبکه های اجتماعی مشابه چندان قوی عمل نکرده است. حتی گوگل پلاس موفق نشده بین دیگر پلتفرم های گوگل و خود تعادل ایجاد کند که این موضوع بسیار منفی ظاهر شده است.

این شرکت می گوید فرایند حذف تمام حساب های شخصی گوگل پلاس چند ماه طول می کشد و ممکن است برخی از صفحات به شکل موقت کماکان دیده شوند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته جالب درباره گوگل که احتمالا نمی‌دانید

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.