انتقال داده با نور با سرعت ۲۵۰ مگابایت در ثانیه توسط لای-فای

شرکت سیگنیفای (Signify) قصد دارد از نور برای انتقال داده با سرعت ۲۵۰ مگابایت در ثانیه در محل کار استفاده کند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از نیواطلس، اگرچه بسیاری از ما برای انتقال داده به صورت بی سیم از امواج رادیویی در دستگاه های تلفن همراه و کامپیوتر استفاده می کنیم اما جالبت است بدانید برای انتقال بی سیم راه دیگری نیز وجود دارد. سیگنیفای یا شرکت روشنایی فیلیپس (Philips Lighting) به تازگی طیف نور جدیدی با نام Trulifi راه اندازی کرده که با استفاده از آن میتوان دادهها را در محل کار ارسال و دریافت نمود.

تکنولوژی Li-Fi در چند سال گذشته راه اندازی شده و وعده داده انتقال سریع و مطمئن داده را در فضاهای بزرگ یا کوچک داده است. این سیستم برای مکانهایی همانند کارخانههای صنعتی و بیمارستانها که سیستمهای بی سیم مبتنی بر فرکانس رادیویی مجاز نیست یا ارتباطات رادیویی دچار اخلال میشود، بسیار مناسب است. 

ایده لای-فای (Light Fidelity) توسط هارالد هاس (Harald Haas) ابداع شد که یک فناوری ارتباطی بی‌سیم دوسویه پرسرعت است. لای‌فای زیرمجموعه‌ای از ارتباطات بی‌سیم نوری (OWC) است و می‌تواند مکملی برای ارتباطات فرکانس رادیویی باشد. در لای-فای برای انتقال اطلاعات از طیف نور مرئی، فروسرخ و نزدیک به فرابنفش استفاده می‌شود. این فناوری بخشی از فناوری‌های ارتباطات نور مرئی است که توانایی حمل حجم بسیار بیشتری از اطلاعات را دارد و به عنوان راه حلی برای غلبه بر محدودیت‌های پهنای باند فراکانس رادیویی پیشنهاد شده است.

انتقال داده با نور لامپ با سرعت 250 مگابایت در ثانیه توسط لای-فای

سیگنیفای میگوید که فرستنده اپتیکال Trulifi میتواند به صورت روشنایی جدید ساخته شده یا به لامپهای فیلیپس موجود اضافه شود. این فناوری میتواند اتصالات بی سیم را با سرعت ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه در ادارات برای دانلود و آپلود برقرار نماید که سریعتر از سیستم وای-فای شبکههای بیسیم تلفن همراه و بلوتوث است.

سیگنیفای همچنین اعلام نموده که برای درخواستهای کاربردی میتواند یک سیستم نقطه به نقطه در بخشی از محدوده طراحی کند که میتواند انتقال داده را با سرعت ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه امکان پذیر کند.

برای راه اندازی این سیستم از نور LED با انرژی مناسب و گیرنده، فرستنده اپتیکال بی سیم استفاده می شود که در آن داده با AES 128-bit رمزنگاری میشود، سیگنیفای همچنین میگوید که این سیستم با وجود چراغهای خاموش نیز کار میکند.  به گفته سیگنیفای برای استفاده از این محصول باید یک کلید دسترسی USB را به لپ تاپ خود متصل نمایید تا سیگنال های لای-فای را از محصولات Truelifi دریافت نمایید.

انتقال داده با نور لامپ با سرعت 250 مگابایت در ثانیه توسط لای-فای

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.