تیزر لازارت از یک موتورسیکلت پرنده با توربین جت

لازارت (Lazareth) اخیرا تیزری از موتورسیکلت جدید خود با ۴ چرخ و توربین جت منتشر کرده که در آن این وسیله  میتواند همانند یک هاوربرد پرواز کند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلیمیل، در حالی که نمونه اولیه به وضوح در ویدیو نشان داده نشده است ولی از زوایای مختلف شباهت زیادی به LM-847 دارد. در مورد La Moto Volante (موتورسیکلت پرنده) هر یک از چرخها به نظر می رسد اصلاح شده اند، بنابراین هنگامی که موتور روی پایه مرکزی قرار دارد آنها به بیرون خم شده و بصورت افقی قرار میگیرند.

در مرکز هر یک از هابها یک توربین جت قدرتمند وجود دارد که اگزوز آن رو به پایین است، به همین دلیل به موتور قدرت رانشی شبیه به یک پهباد می دهد، البته به لطف توربین ها قدرت بیشتری دارد. این پروژه با همکاری جت کت (Jetcat) که یک شرکت آلمانی است، توسعه یافته است. توربین های جت استفاده شده (Jetman Yves Rossi) همچنین در هواپیماهای آزمایشی Skunk Works X-56A ناسا نیز بکار رفته اند بنابراین توربینها کاملا قانونی هستند.

تیزر لازارت از یک موتورسیکلت پرنده

اینکه لازارت چگونه موفق شده دیسکهای ترمز و توربینها را روی چرخها قرار دهد یک اعجاب مهندسی است. در واقع با بازگشت به عقب و نگاه کردن به LM-847 و دیدن اینکه چگونه درایوهای زنجیری از سمت بیرون چرخها رد می شوند، ما را متعجب می کند که آیا این ماشین پرواز چیزی است که لازارت مدتها در ذهن داشته است. وزن کل وسیله مشخص نیست ولی به نظر میرسد که زیاد باشد، از روی وزن می توان تعیین کرد که آیا این پروژه واقعی است یا یک فانتزی! 

تیزر لازارت از یک موتورسیکلت پرنده

ما نمی دانیم که آیا لازارت واقعا قصد دارد این وسیله را آزمایش کند یا فقط آن را به عنوان یک اثر هنری ارائه دهد. مطمئنا به نظر می رسد که در فرم موتور سیکلت قادر به سواری است. در پایان ماه ژانویه اطلاعات بیشتری در این مورد خواهیم یافت. این اختراعات فرانسوی همواره تخیل ما را مجذوب خود کرده اند. بسیار جالب خواهد بود اگر این طرح مفهومی واقعا برای پرواز ساخته شده باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.