جهان هستی بر روی یک حباب در حال گسترش است

محققان مدل جدیدی را برای جهان طراحی کرده‌اند که ممکن است مسئله انرژی تاریک را حل کند. این مقاله جدید یک مفهوم ساختاری جدید شامل انرژی تاریک پیشنهاد می‌کند که در آن جهان هستی بر روی یک حباب در یک بعد اضافی در حال گسترش است. 

به گزارش علمی‌ها و به نقل از Sciencedaily، ما از ۲۰ سال گذشته می‌دانیم که جهان در حال گسترش است. انرژی تاریک که در سراسر جهان نفوذ کرده و آن را گسترش می‌دهد، می‌تواند آن را توضیح دهد. فهم طبیعت این انرژی تاریک یکی از مباحث مهم فیزیک بنیادی است. 

دانشمندان امید زیادی به نظریه ریسمان دارند تا بتواند پاسخی برای آن ارائه دهد. طبق نظریه ریسمان همه اجسام از اجزاء کوچک و ارتعاشی رشته مانند تشکیل شده‌اند (نظریه ریسمان چیست؟ (فیلم)). این نظریه برای اثبات به وجود ابعاد فضایی بیش از سه بعد نیاز دارد.

برای ۱۵ سال مدل‌هایی در این نظریه وجود داشت که تصور می‌شد ماده تاریک را شرح می‌دهند. با این حال نقدهای بسیار زیادی درباره آنها وجود داشت، اما اکنون چندین محقق می‌گویند که هیچ کدام از مدل‌های پیشنهادی که تا به امروز ارائه شده قابل اجرا نیستند.

در این مقاله انرژی تاریک و جهان هستی بر روی یک حباب در یک بعد اضافی در حال گسترش است، کل جهان در لبه این حباب در حال گسترش است. تمام مواد موجود در جهان به انتهای رشته‌هایی می‌رسند که در بعد اضافی گسترش می‌یابد.

محققان همچنین نشان دادند که حباب‌های در حال رشد می‌توانند در چارچوب نظریه ریسمان وجود داشته باشند. قابل تصور است که حباب‌های بیشتری نسبت به ما وجود داشته باشد که مربوط به سایر جهان‌ها است. مدل این دانشمندان تصویر جدید و متفاوتی از آفرینش و پایان جهان ارائه می‌کند و همچنین ممکن است یک روش جدید برای آزمایش نظریه ریسمان هموار کند.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل برای اینکه ما احتمالاً در چندجهانی زندگی می‌کنیم

مطالب مشابه
1 نظر
  1. محسن می گوید

    به نظر من کل عالم بروی یک پوسته حباب در حال دور شدن از هم با سرعت نور است و عاملی که باعث تورم این حباب شده زمان است یعنی زمان درون یک تکه انرژی دمیده شده که با عث گسترش این حبا ب با سرعت نور میشود و انرژی در حال گسترش در اثر لرزش شدید ناشی از حرکت تبدیل به ماده شده است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.