راز سنگهای استوانه ای استون هنج حل شد!

باستان شناسان ادعا می کنند که استوانه های سنگی که بیش از صد سال پیش کشف شدند برای اندازه گیری مورد استفاده قرار گرفتند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از دیلی میل، این آثار منحصر به فرد ۴۰۰۰ ساله از دوره نوسنگی بوده و در سال ۱۸۸۹ در یک قبر کودک یافت شدند. از زمان کشف آنها که بر روی خود حکاکیهایی دارند توسط نسلی از متخصصانی مورد بررسی قرار گرفتند. محققان ادعا میکنند که این استوانه ها به عنوان یک وسیله اندازه گیری توسط اجداد ما در حدود ۵۰۰۰ سال پیش استفاده میشدند. 

پروفسور مایک پارکر پیرسون (Mike Parker Pearson) از کالج لندن و پروفسور اندرو چمبرلین (Andrew Chamberlain) از دانشگاه منچستر، محیط استوانهها را محاسبه کردند. وقتی که آنها در مورد پارامترهای مختلف فکر می کردند، متوجه شدند که با پیچاندن نخ در اطراف هر استوانه به طور کلی هر یک پا برابر با تقریبا ۰٫۳۲۲ متر بود.

راز سنگهای استوانه ای استون هنج حل شد!

بیشتر بخوانید: نظریات و واقعیت‌هایی درباره بنای اسرارآمیز استون‌هنج

پروفسور چمبرلین ادعا می کند که این وسیله یک استاندارد اندازه گیری فاصله بوده و طول آن برابر با طول پا است. آنها می گویند که مردم باستانی با استفاده از آنها حلقه های متحد در استون هنج را ساخته اند. استوانههای طرحدار  ۱۳۰ سال پیش توسط یک باستان شناس در یک قبر نوزاد کشف شد و قدمتی برابر با ۲۶۰۰ تا ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد دارد. 

آنها دریافتند که در بزرگترین سیلندر که اگر رشته ای را هفت بار هفت با به دور استوانه بپیچید اندازه آن ۳٫۲۲ متر خواهد بود. اگر در استوانه متوسط هشت بار بپیچید اندازه ۳٫۲۲ و در استوانه کوچک اگر ده بار بپیچید اندازه ۳٫۲۲m خواهد بود. 

استون هنج یکی از مراکز باستانی جهان است که بسیاری از محققان درباره ان اختلاف نظر دارند. به عقیده کارشناسان استون‌هنج در چند مرحله و در یک دوره زمانی هزارساله، از ۳ هزار تا ۲ هزار سال پیش از میلاد مسیح، ساخته شده است. قدمت این محوطه باستانی که در دشت سالزبری در ویلت‌شایر انگلستان واقع شده است، به عصر نوسنگی و عصر مفرغ برمی‌گردد. استون‌هنج از دو دایره‌سنگی متحد‌المرکز تشکیل شده است که ارتفاع سنگ‌های دایره درونی آن به ۶ متر و وزن‌شان به حدود ۵۰ تن می‌رسد.

بیشتر بخوانید: استون‌ هنج را چه کسانی ساختند؟

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.