موجود عجیبی با سر دلفین و بدن ماهی

یک ماهیگیر در استان گویوئو در جنوب چین ماهی بسیار عجیبی گرفته که سر پنگوئن و بدن ماهی دارد، آنها از آن موجود فیلمبرداری نموده و فیلم آن بسرعت در اینترنت گسترش یافته است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از لایوساینس، روزنامه گویچو چین در خبری منتشر کرده که یک ماهی‌گیر در استان گویوئو، جنوب چین ماهی بسیار عجیبی گرفته که سر دلفین و بدن ماهی دارد و آنرا نوعی ماهی کپور آب شیرین شناسایی کرده است. با این حال، کارشناسان توضیح دیگری درباره آن ارائه داده‌اند که محتمل به نظر می‌رسد. آنها می‌گویند: به علت نقص ژنتیکی و نقص در رشد اعضای بدن در اوایل زندگی چهره این ماهی به این شکل درآمده است.

اندرو کاسینس فیزیولوژیست حیوانات در دانشگاه لیورپول می‌گوید: رشد ناقص و معیوب در سلولهای ناحیه سر عامل چنین تغییر شکلی بوده است. وی همچنین می‌گوید: ورم ناشی از تغییر شکل در سیستم اسکلتی ناحیه سر، احتمالا باعث کجی دهان ماهی به سمت پایین شده است.

بیشتر بخوانید: معمای موجود شبیه به هیولای لاک‌نس در ساحل جورجیا

عامل آلودگی محیط زیست

شناسایی دقیق ماهی از روی سر آن دشوار است، کاسینس می‌گوید: علت این تغییر شکل نمی‌تواند از یک عکس یا حتی از نگاه کردن به بدن مشخص شود. ولی منطقی است که فرض کنیم جهش‌های ژنتیکی در ارتباط با آلودگی محیط زیست به شکل آلودگی های شیمیایی که به آب منتقل می‌شود می تواند رشد ناقص سلولی باشد.

به عنوان مثال، اگر مواد شیمیایی مضر در مرحله جنینی به لوزالمعده ماهی نفوذ کنند، می‌توانند رشد طبیعی جنین را متوقف کرده و باعث ایجاد سری جهش‌ها در دستگاه‌های سلولی شوند. در این مورد باید مواد شیمیایی در چرخه رشد لارو تاثیر داشته باشد تا آسیب به ناحیه سر رسیده و بقیه بدن بدون تغییر بماند.

کاسینس همچنین می‌گوید: مورد این کپور شاید ناشی از اختلالات رشد سلولها در ساختار اسکلتی سر است که منجر به تولید سلول های ناقص شده است، اما دوباره تاکید کرده که غیر ممکن است بتوانیم با اطمینان درباره آن صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: نوزاد گوزن بسیار عجیبی که دو سر دارد

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.