افزایش فاصله ماه از زمین

طبق تحقیقی که در دانشگاههای ویسکانسین و کلمبیا انجام گرفته با افزایش فاصله ماه از زمین، طول روزها طولانی تر شده اند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از آل اینترستینگ، پرفسور استفان مایرز از دانشگاه ویسکانسین می گوید ۱٫۴ میلیارد سال پیش فاصله ماه از زمین در کمترین مقدار خود بود در نتیجه طول روزها در آن دوران ۱۸ ساعت بوده است. نیروی گرانش ماه در تعامل با زمین بوده و با افزایش فاصله اثر گرانشی آن کاهش پیدا کرده در نتیجه سرعت چرخش زمین کمتر میشود.

مایرز و تیم او برای این تحقیق از داده های نجوم و دیرینه شناسی استفاده کردند، آنها رسوباتی با سن چند میلیارد ساله را بررسی نموده و تاریخچه سیستم خورشیدی را بازسازی نمودند. مایرز می گوید: استروکرنولوژی به ما امکان مطالعه و اطلاعات زمین شناسی از دوران های گذشته می دهد. با فرض اینکه فاصله ماه از زمین سالانه ۳٫۸ سانتیمتر دورتر شود در نهایت باعث خواهد شد تا ماه از میدان گرانش زمین خارج شده و از آن جدا شود.

البته مشخص نیست که نرخ حرکت ماه از زمین در چهار میلیارد سال گذشته مقدار ثابتی بوده باشد، لذا نیاز به تحقیق و بررسی دارد. با توجه به تحقیق تیم مایرز افزایش فاصله ماه از زمین ادامه خواهد داشت و بر تغییرات آب و هوای جهانی نیز تاثیر خواهد گذاشت، تغییراتی که نتیجه آن در آینده مشخص میشود.

بیشتر بخوانید: شواهدی از سیاره اسرارآمیز تیا

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.