زندگی در سیاره زهره

برای یافتن حیات برخی دانشمندان از محدوده منظومه شمسی خارج نشده اند از قبیل اینکه یکی از قمرهای مشتری بنام اروپا نیز ممکن است برروی خود حیات داشته باشد.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از scitechdaily، طبق تحقیقات جدید ابرهای سیاره زهره نیز ممکن است در خود حیات داشته باشند. سانجای لیمای از دانشگاه ویسکانسین می گوید بعضی از مدل ها نشان می دهند که زهره به مدت حدود ۲ میلیارد سال یک آب و هوای قابل سکونت با آب مایع بر روی سطح خود داشته و این زمان بسیار طولانی تر از این است که باور می شود که قبلا در مریخ رخ داده.

طبق مطالعات دیوید اسمیت از مرکز ایمس ناسا، میکروارگانیسم های زمینی بیشتر باکتری ها قادر به جابجایی در جو زمین در ارتفاع ۴۱ کیلومتری هستند، جایی که توسط دانشمندان با استفاده از بالن های مجهز،قابل ردیابی و نمونه گیری هستند.

او می گوید در زمین، زندگی می تواند در شرایط بسیار اسیدی رشد کنند، ارگانیسمهایی هستند که می توانند از دی اکسید کربن تغذیه کرده و اسید سولفوریک تولید کنند، موگل استاد دانشگاه پلی تکنیک ایالت کالیفرنیا، و همکار نویسنده در مقاله جدید او خاطرنشان می کند که فضای ابری زهره بازتابنده شرایط اسیدی آن سیاره که عمدتا از دی اکسید کربن و قطرات آب حاوی اسید سولفوریک تشکیل شده که میتواند در خود حیات داشته باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: چرا ناسا به سیاره زهره انسان نمی‌فرستد؟ (فیلم)

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.