چکش تاریخی لندن

در سال ۱۹۳۶ یک زوج آمریکایی سنگی یافتند که درون آن یک چکش که به چکش لندن معروف است وجود داشت، وقتی باستان شناسان چکش را سن سنجی کردند همه چیز عجیب شد.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از هیستوری‌، در سال ۱۹۳۶ مکس هان (Max Hahn) به همراه همسرش در شهر نیولندن، ایالت تکزاس در حال قدم زدن بودند که یک چکش با دسته چوبی و سر آهنی که داخل سنگ بود پیدا کردند. یک دهه بعد چکش را به گروهی باستان شناس دادند تا درباره آن تحقیق کنند، پس از مطالعه در موسسه مطالعات متالوژیک وابسته به دانشگاه کلمبیا  آنها سن چکش را ۴۰۰ میلیون سال تخمین زدند که به دوره اردویسین می‌رسد.

طول چکش ۱۶ سانتیمتر بود و ترکیب سر فلزی آن شامل ۹۷ درصد آهن، ۲ درصد کلر و یک درصد گوگرد بود. نکته عجیب آن جدا از سن عجیب و غریب آن، تکنولوژی ساخت این نوع فلز است که تا پیش از قرن بیستم وجود نداشته است، چکش بارها مورد سن سنجی قرار گرفته که سن آن را ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون سال تخمین زده‌اند.

چکش تاریخی لندن

بیشتر بخوانید: آنتی کیترا وسیله ای که توضیح علمی برای آن وجود ندارد

محققان می‌گویند چون چکش سنگ شده دلیل بر قدمت زیاد آن نیست، آنها پیشنهاد می‌کنند که فرآیندهای مختلفی نظیر شرایط جوی در گذشته عامل جانشینی و سنگ شدن هستند. حتی اگر نظریه آنها درباره سن چکش درست باشد در اینصورت چکش باید وسیله باستانی مربوط به قرن‌های گذشته باشد که به مرور زمان سنگ شده  است (حداقل ۲۰۰ سال) ولی تکنولوژی ساخت آن منحصر به قرن بیست به بعد بوده و تاکنون شی باستانی فلزی با این ترکیب پیدا نشده است.

چکش تاریخی لندن

برخی از باستان شناسان می‌گویند که آن را احتمالا در دوران باستان از شهاب‌سنگ ساخته‌اند، حتی در صورت درست بودن این نظریه، شهاب‌سنگی با این ترکیب تاکنون گزارش نشده است. نظریه‌های بسیاری درباره مبدا آن ارائه شده است از جمله موجودات بیگانه که پذیرش آنها قابل قبول نیست.

این چکش اکنون در موزه باگز تکزاس (Baugh’s Creation Evidence Museum) نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: جزیره راپانویی و مجسمه‌های اسرارآمیز موایی

مطالب مشابه
1 نظر
  1. ارش زند می گوید

    ازاین روکه درزمان قدیم چکش یاوسایل فلزی ابزارمهمی بودن احتمال داره درزمان نه چندان دورکه ساخت این نوع چکش رایج ومعقول بوده این محفظه سنگی طراحی وکنده کاری شده برای نگهداری این چکش وب مرورزمان درزهاش پرشده وچسبیده به سنگ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.